مسکن و ساختمان

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی:

خانه‌های دارای سند غیررسمی نیز باید در سامانه املاک ثبت شوند

همه املاک دارای سند رسمی و غیررسمی باید در سامانه املاک و اسکان ثبت شوند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی با بیان این مطلب گفت: ما برای اینکه زیرساخت‌ها دچار مشکل نشوند خوداظهاری را بر اساس ارقام کدملی افراد طبقه‌بندی و دسته‌بندی کرده‌ایم.

پروانه اصلانی با بیان اینکه اگرچه مردم هنوز آشنایی کافی برای نحوه ثبت اطلاعات املاک و خانه‌های خود در این سامانه ندارند، اما در حال ثبت تدریجی اطلاعات خود در این سامانه هستند، افزود:‌ راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان گامی جدید در راستای شفاف‌سازی اطلاعات است؛ باتوجه‌به اینکه ما قبلا چنین چیزی را نداشتیم ممکن است مقاومت‌هایی در برابر آن شود بنابراین از رسانه‌ها درخواست می‌کنیم که به این حوزه ورود کنند.

وی با اشاره به طراحی کلیپ‌های آموزشی برای تسهیل ورود افراد جامعه به سامانه املاک و اسکان تصریح کرد: این کلیپ‌ها را در اختیار رسانه‌ها و همچنین سامانه قرار داده‌ایم تا مردم مشاهده کنند، اما تحقق این مهم، وفاق و همکاری عمومی را می‌طلبد.

هیچ تبعیضی بین شهر‌های مختلف وجود ندارد

اصلانی نقش رسانه‌ها را در شفاف‌سازی اطلاعات و نشان دادن هدف اصلی از راه‌اندازی این سامانه بسیار پررنگ دانست و اظهار کرد: بی‌شک منافع اصلی این اقدام به آحاد مردم برمی‌گردد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی با تذکر این نکته که نه تنها مالکان، بلکه همه ایرانی‌ها باید توسط سرپرست خانوار وارد این سامانه شوند و اطلاعات سکونتی و مالکیتی خود را وارد کنند، گفت: قانون‌گذار برای حمایت از افرادی که واقعا قصد عرضه ملک خود را دارند، اما در بازار تقاضایی برای آن‌ها نیست، ضمانت‌هایی را در نظر گرفته است.

اصلانی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد ملک خود را به قیمت روز به بازار عرضه کند، تداخلی با این ماده قانونی پیدا نخواهد کرد، افزود: همه املاک دارای سند رسمی و غیررسمی باید در سامانه ثبت شوند و هیچ تبعیضی بین شهر‌های مختلف در این مورد وجود ندارد؛ حتی برای سکونت و مالکیت در خانه‌هایی که در شهر‌هایی با جمعیت زیر۱۰۰ هزار نفر هستند باید خوداظهاری شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا