عکس

حمام های سنتی هودیان

هودیان، دهستانی در ۵۵ کیلومتری شهرستان دلگانِ استان سیستان و بلوچستان است.

با این‌که بیشتر مردم هودیان فقیر و کم‌درآمد هستند، شور و نشاط خود برای زندگی را حفظ کرده‌اند و در سلامت روح و جسم روزگار می‌گذرانند.

جمعیت دهستان مورد اشاره، ۷ هزار و ۵۰۰ نفر است و می‌توان آن را یکی از بزرگ‌ترین دهستان‌های شهرستان دلگان دانست که آبادی‌های هیدان، هورکی، افضل‌آباد، سورگ، کلوشا، دهدشت و راسته‌ای است.

یکی از جاذبه‌های روستای هودیان، حمام سنتی و آب‌گرم آن است که باعث می‌شود مردم روستاهای اطراف هم، با وجود مسیرهای صعب‌العبور، برای استفاده از این امکان، به هودیان بیایند. این حمام و آب‌گرم، علاوه بر مصارف بهداشتی و شست‌وشوی لباس‌های اهالی روستا، برای اهداف گردشگری و درمانی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا