عکس

آثار دیدنی معمار‌ های آلمان در جهان

معمارهای آلمانی در سراسر جهان مشهورند. آثار آنها در شهر شانگهای یا سنت پترزبورگ می‌درخشند. نمایشگاه سیار “معماری معاصر. محصول آلمان” ۴۰ نمونه از پروژه‌های معماران مشهور آلمانی را به نمایش گذاشته بود.

دادگاه شهر ریاض در عربستان سعودی

ساختمان‌ها بخشی از منظره شهر هستند و معماران باید در کنار دانش فنی خود به حساسیت‌های فرهنگی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند. آلبرت اسپیر و شریکان در شهر ریاض عربستان پروژه‌های مختلفی را اجرا کرده‌اند. ساختمان دادگاه شهر ریاض یکی از این پروژه‌ها است که شبیه کعبه ساخته شده. این ساختمان یکی از ۴۰ پروژه نمونه‌ای است که در نمایشگاه شهر پاریس با نام “معماری معاصر. محصول آلمان” حضور دارد.

معماری
دادگاه شهر ریاض در عربستان سعودی

مرکز پزشکی سنت پترزبورگ در روسیه

شرکت معماری نیکل و همکاران‌ در پروژه مرکز پزشکی در سنت پترزبورگ روسیه ابتکار جالبی به خرج داده‌اند. آنها بیمارستان، مراکز آموزشی و پژوهشی و همچنین محل اقامت دانشجویان و کارکنان این مرکز را زیر یک سقف جمع کرده‌اند. این مرکز پزشکی در سال ۲۰۱۳ به پایان رسیده و می‌تواند برای مقاصد نظامی و غیرنظامی مورد استفاده قرار گیرد.

معماری
مرکز پزشکی سنت پترزبورگ در روسیه

باغ گیاهان چن‌شان در شانگهای چین

دفتر معماری آوور وبر که مرکزش در شهر مونیخ آلمان است، این باغستان گیاهان را در شانگهای چین ساخته است. این باغ که مساحت‌اش ۲۰۷ هکتار است در مرکز شانگهای قرار دارد و به این موضوع می‌پردازد که شهرهای بزرگ هم باید فضای سبز خود را داشته باشند. با افزایش شمار شهروندان شهرنشین در سراسر جهان موضوع فضای سبز هرروز مهم‌تر می‌شود. در شانگهای ۲۳ میلیون نفر زندگی می‌کنند.

معماری
باغ گیاهان چن‌شان در شانگهای چین

دکه خورشیدی در اتیوپی

آلمانی‌ها را در جهان به خاطر کارآمد بودن فعالیت‌های‌شان بسیار می‌پسندند. آرشیتکت‌های شرکت گرافت در سال ۲۰۱۲ این دکه خورشیدی را در اتیوپی طرح‌ریزی کرده و ساختند. پانل‌های خورشیدی روی سقف، برق این دکه را تامین می‌کند. این دکه از قطعات پیش‌ساخته تشکیل شده و به راحتی می‌توان در هرجای دیگری نیز نمونه آن را ساخت. در این دکه تلفن، لامپ‌های خورشیدی و نوشابه به فروش می‌رسند.

معماری
دکه خورشیدی در اتیوپی

کتابخانه ملی شهر ریاض در عربستان سعودی

شرکت معماری گربر در سال ۲۰۱۳ کتابخانه ملی ملک فهد را در ریاض ساخت. ساختمان این کتابخانه ملی مستطیل شکل است و با سنت‌های بومی هماهنگی دارد. ساختمان کتابخانه قدیمی هنوز در محوطه درونی این مجتمع دیده می‌شود. دیوار خارجی از نقوش سنتی برگرفته شده و از ترکیب فولاد و ساختارهای شیشه‌ای ساخته شده است. گنبد کتابخانه قدیمی بازسازی شده و به عنوان نماد فرهنگی همچنان پابرجاست.

معماری
کتابخانه ملی شهر ریاض در عربستان سعودی

مجتمع مسکونی وسنوفکا در قزاقستان

معماران شرکت براون اشلوکرمن درسن برای ساخت این مجتمع، معضل زمین لرزه در قزاقستان را نیز مد نظر داشتند. این پروژه معماری شامل دو مجموعه ۱۶ طبقه و چهار مجموعه ۹ طبقه مسکونی به همراه مرکز خرید در هم‌کف است. طرح این مجتمع از روی مدل موهای سنتی مردان قزاق گرفته شده است.

معماری
مجتمع مسکونی وسنوفکا در قزاقستان

کتابخانه ملی پایتخت چین

شرکت معماری ک‌اس‌پ یورگن اِنگِل، که مرکز آن در شهر فرانکفورت آلمان است، می‌خواست با ساختن کتابخانه ملی در پکن، پایتخت چین، مکانی برای ۲۰۰۰ مراجعه‌کننده و ۱۲ میلیون کتاب بسازد. این پروژه که شروع آن در سال ۲۰۰۸ بود در نظر داشت طراحی قدیم و جدید را با هم درآمیزد. استفاده از شیشه در این پروژه گویای زمان کنونی و همچنین عبور چین از تاریخ و سنتی طولانی است.

معماری
کتابخانه ملی پایتخت چین

شهر مایدار در مغولستان سازگار با محیط زیست

این شهر که هنوز پروژه آن به اتمام نرسیده در جنوب اولان‌باتور، پایتخت مغولستان قرار دارد. طراح این شهر شرکت معماری شهریِ آر‌اس آآ (RSAA) است که دفتر مرکزی‌اش در شهر کلن واقع است. این پروژه به نام بودای آینده “مایتریا” نام‌گذاری شده. مجسمه ۵۴ متری بودا در مرکز شهر قرار دارد. این شهر عاری از خودرو است و سازگار با محیط زیست. این پروژه قرار است در سال ۲۰۱۶ به بهره‌برداری برسد.

معماری
شهر مایدار در مغولستان سازگار با محیط زیست

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا