مسکن و ساختمان

روی عنوان

پیش‌بینی افزایش ترافیک تا ۱۵ درصد با بازگشایی مدارس تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: با توجه به بازگشایی مدارس افزایش ترافیک ۱۰ تا ۱۵ درصدی در معابر پایتخت را پیش بینی می‌کنیم.

«سیدمناف هاشمی» روز شنبه در جلسه ستاد کنترل و نظارت ترافیکی بازگشایی مدارس که به ریاست شهردار تهران در محل معاونت حمل و نقل و ترافیک، گفت: با وجود اینکه آموزش و پرورش تصمیم آغاز مدارس را دیر اعلام کرد اما با هماهنگی‌های انجام شده با پلیس راهور آمادگی لازم برای مدیریت ترافیک را داریم.

همچنین «علی وفقی» مدیرکل ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری تهران هم در این جلسه با ارائه گزارشی خطاب به شهردار گفت: بخشنامه جدیدی از امروز به شهرداران مناطق با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید ابلاغ می‌شود که بر اساس آن تمهیدات لازم با توجه به شیوع ویروس کرونا اندیشیده شده‌است.

وی افزود: کاهش سر فاصله زمانی در مترو، اصلاح خط کشی‌ها به‌ویژه اطراف مدارس، حضور نیروهای راهور در قسمت‌هایی که گره ترافیکی ایجاد شده و اصلاح چراغ‌های راهنمایی با توجه به آغاز سال تحصیلی بخش‌هایی از این بخشنامه است.

چاپ و توزیع برچسب سرویس از این هفته آغاز می شود

 علیرضا قنادان مدیرعامل تاکسیرانی تهران در این جلسه گفت: جلسات مشترک با آموزش و پرورش برای ساماندهی سرویس مدارس را از سه ماه پیش به صورت مستمر برگزار کردیم.

وی ادامه داد: ساماندهی شرکت‌های مجاز و صدور پروانه شرکت‌های دارای صلاحیت برای سرویس مدارس از کارهای اصلی تاکسیرانی بود که انجام شد.

 به گفته قنادان، با توجه به‌ شیوع ویروس کرونا سعی کردیم همه مراحل مربوط به ثبت نام و صلاحیت سنجی رانندگان به صورت الکترونیکی و غیر حضوری انجام شود.

وی افزود: ۱۵ هزار راننده اعلام آمادگی کردند که کار صلاحیت سنجی آنها هم انجام شد و برای ۱۵۳ شرکتی که در حوزه سرویس مدارس فعالیت دارند کلاس آموزشی با کمک پلیس راهنمایی و رانندگی کلاس آموزشی برگزار کردیم.

این مقام مسئول گفت که بروشور ویژه مبارزه با کرونا تهیه و به صورت الکترونیکی برای شرکت‌ها و راننده‌ها ارسال شده است و از سوی دیگر عوامل کنترل ما در خطوط تاکسیرانی حضور دارند تا با کمترین مشکل خدمات به مردم ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: چاپ و توزیع برچسب سرویس از این هفته آغاز می شود.

ترمیم و خط کشی معابر به سرعت انجام می‌شود

 رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هرسال با آغاز سال تحصیلی بار ترافیک معابر شهر ۳۰ تا ۳۵ درصد زیادتر می شد که با توجه به شرایط کرونایی، امسال پیش بینی افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی ترافیک را داریم.

سردار محمدحسین حمیدی، افزود: هر چند آموزش و پرورش آغاز سال تحصیلی را دیر اعلام کرد و برخی اقدامات مانده‌است اما آمادگی ۱۰۰ درصدی داریم تا با همکاری شهرداری، کار ترمیم و خط کشی معابر هر چه سریعتر به اتمام برسانیم.

سرفاصله حرکت مترو کاهش یافت

فرنوش نوبخت، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران هم در این جلسه گفت: از صبح امروز همه خطوط مترو فعال است و به دلیل افزایش مسافر سرفاصله حرکت‌ها را کاهش دادیم.

وی ادامه داد: در ابتدای صبح گزارشی از وضعیت افزایش مسافران دریافت کردم که نشان می‌دهد ۱۰ درصد افزایش مسافران در مترو را داشتیم.

به گفته نوبخت، هم‌اکنون خط ۲ مترو با سرفاصله ۳ دقیقه، خط ۳ با ۶ دقیقه و خط ۱ و ۴ با سرفاصله ۳.۵ دقیقه فعال هستند.

وی یادآور شد که تمامی پله برقی‌های مترو تهران نیز همزمان در این ایام فعال شده‌است.

از سوی دیگر محمود ترفع مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران نیز در این جلسه با ارائه گزارشی خطاب به شهردار گفت: اتوبوسرانی از دو ماه قبل اقدامات را برای زمان بازگشایی مدارس انجام داده‌است و سر فاصله‌ اعزام اتوبوس را در زمان آغاز مدارس و تعطیل شدن آنها را کاهش داده‌ایم.

به گفته این مقام مسئول، یکی از اقدامات ویژه این است که ۲۰ خط سرویس مدرسه که مختص دانش آموزان است در سطح شهر راه‌اندازی کردیم.

وی همچنین از اضافه شدن ۵۴ دستگاه دیگر برای ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها همزمان با سال تحصیلی جدید خبر داد.

مدرسه تابستانی شهرداری یک میلیون بازدید کننده داشت

در ادامه این جلسه معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران نیز به ارایه گزارشی از اقدامان این معاونت برای آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت و گفت: در برنامه آغاز سال تحصیلی علاوه بر ضدعفونی کردن مدارس، خط کشی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توزیع ماسک، رنگ‌آمیزی و باز پیرایی مدارس را نیز انجام دادیم.

محمدرضا جوادی یگانه افزود: در تابستان نیز یک مدرسه آموزشی آنلاین برگزار کردیم که یک میلیون نفر از آن بازدید کردند.

وی گفت: شهرداری با اداره کل آموزش و پرورش تهران برنامه های متنوعی را دنبال می‌کند و در این راستا طرح «مدرسه دوستدار شهر» را اجرا خواهیم کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا