شرکت ها

مدیر تولید گروه صنعتی ایزی پایپ در گفت و گو با «صما»:

در کشور سیستم مدونی برای تولید وجود ندارد

مدیر تولید گروه صنعتی ایزی پایپ در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان با بیان اینکه این گروه ابتدا شرکتی واردکننده بوده است، گفت: از ابتدای سال ۹۲ تصمیم گرفتیم تا اجناسی که وارد می‌کنیم را در داخل کشور تولید کنیم که برای این کار روش متفاوتی را انتخاب کردیم.شهاب همایونی با بیان اینکه ۹۰ درصد محصولات این شرکت با روشی تولید می‌شود که ۱۰ درصد محصول سایر تولیدکنندهها به آن روش تولید می‌شود، افزود: از تکنولوژی سی‌ان‌سی استفاده می‌کنیم
و بیشتر محصولات به این روش تولید می‌شود که دقت بیشتری را به دنبال دارد
.

وی با بیان اینکه نمی‌توان کالای تولیدی شرکت هارا ۱۰۰ درصد داخلی دانست، توضیح داد:‌ حتی اگر این کالا کاملا در داخل تولید شود ماشین‌الات تولیدکننده این کالا و تکنولوژی استفاده شده نیازمند قطعات یدکی است.

همایونی با اظهار اینکه اکنون از نظر مواد اولیه تقریبا تمام مواد اولیه خود را از داخل تامین می‌کنیم، تصریح کرد: بخشی از مواد اولیه خاص پالایشگاهی وارداتی است که آن هم اصلا در ایران تولید نمی‌شود البته این محصولات به تدریج از سبد کالایی ما در حال حذف است.

مدیر تولید گروه صنعتی ایزی پایپ درباره برنامه‌هایشان برای افزایش سبد کالایی خود، گفت: ب از ابتدا سه فاز را برنامه‌ریزی کرده‌ بودیم که به دلیل مشکلات و نوسانات موجود مقداری راه‌اندازی فاز سه ما به تاخیر افتاده است؛ البته بخشی از ماشین‌آلات خریداری شده و بخشی هنوز خریداری نشده است زیرا سیاست و اقتصاد همیشه باهم ارتباط خیلی نزدیکی دارند.

وی با بیان اینکه پیش از به وجود آمدن چالش سیاسی اخیر، شروع به صادرات کرده‌اند، اظهار داشت: حتی به کشورهای اروپایی نیز وارد شده بوده ایم و هزینه‌های زیادی نیز کردیم اما با وقوع این مشکلات ناچار به عقب‌نشینی شدیم. 

همایونی درباره رایزنی‌ها برای داشتن بازارهای خارجی و مشکلات این زمینه نیز توضیح داد: اولین کاری که دولت می‌تواند بکند این است که آرامش را برقرار کند زیرا سیاست و اقتصاد در هم تنیده است و سیاستشان اقتصاد محور است یعنی کارهای سیاسی خود را بر اساس منافع اقتصادی خود انجام می‌دهند؛ اما در ایران اقتصاد ما سیاست محور است و اولویت با منافع و اهداف سیاسی است.

وی کشور چین را مثال زد و اظهار داشت: در این کشور برنامه‌ریزی مدونی وجود دارد اما در سیستم ما این تصمیم وجود ندارد برای اینکه تبدیل به کشور صادرکننده موفق شویم و هیچ زیرساختی در این زمینه وجود ندارد.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا