نظام مهندسی

همایش حمایت و ترویج نظام فنی روستایی در سیستان و بلوچستان برگزار گردید

همایش حمایت و ترویج نظام فنی روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و با حضور سالاری مدیر کل این نهاد، عبدالباسط بزرگ زاده ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، مسئولین کشوری و استانی و مهندسان و ناظران روستایی و پیمانکاران استان برگزار گردید.

به گزارش “صما” ;و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان، سالاری مدیر کل بنیاد مسکن استان در این همایش گفت: برای مقابله با سوانح طبیعی که مهم ترین آن زلزله است می بایست پیشگیری های لازم صورت بگیرد.

;

به گفته این مسئول استانی طرح ویژه نوسازی مسکن روستایی و سکونت گاه های روستایی و نیز بازسازی مناطق سانحه دیده در دستور کار بنیاد قرار گرفته است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان در ادامه اضافه کرد: این طرح از سال ۸۴ با هدف ارتقای ایمنی، بهداشت و رفاه و آسایش مسکن روستایی و نیز در نظر گرفتن تسهیلات و زیرساخت هایی که سبب ایجاد حس تعلق و سیمای بصری خوب در روستاییان شود در حال انجام است.

;

سالاری با اشاره به اینکه طرح مسکن روستایی ۱۶ واحد دارد که علاوه بر اهداف فوق، ایجاد مسکن سبز و جلوگیری از مهاجرت روستاییان با تغییر فضای روستا از جمله اهداف آن است، اظهار داشت: در استان از ۲۹۴ هزار واحد مسکن روستایی، ۱۰۳ هزار واحد بی دوام و بیش از ۱۳۰ هزار واحد کم دوام است، که تا پایان سال ۹۲ در طرح ویژه، بیش از ۷۰ هزار واحد بازسازی شده است.

;

وی همچنین یادآورشد: با توجه به اینکه نظام فنی روستایی بخشی از نظام مهندسی ساختمان است، ناظرین باید توجه کنند که مسکن سرمایه مردم است و با توجه به آگاهی کم کارفرمایان روستایی، تن به خواسته های آنها ندهند و مسکن را به صورت فنی بسازند.

;

در ادامه این جلسه ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نامگذاری امسال به سال اقتصاد و فرهنگ، ساخت و ساز در بحث اقتصادی برجسته می شود.

;

عبدالباسط بزرگ زاده با بیان اینکه برای توجه همزمان به فرهنگ و اقتصاد در بخش ساخت و ساز نیازمند برنامه ریزی هستیم، تصریح کرد: باید با مشارکت مردم و ناظران روستایی بحث بالا بردن کیفیت ساخت و ساز و توجه به فرهنگ صحیح ساخت و ساز کار کنیم.

;

این مسئول سازمانی همچنین خاطر نشان ساخت: بخش عمده کار مربوط به قسمت نظارت است. کنترل نقشه های اجرایی تهیه شده وظیفه ناظران است، که دقت در کار و کیفیت مصالح را رعایت کنند.

;

لازم به ذکر است که در نظام مهندسی بحث توسعه خدمات مهندسی به روستاها مطرح حائز اهمیت است زیرا بخش قابل توجهی از ساخت و سازها در روستاها انجام می شوند.

بزرگ زاده در پایان اظهاراتش تاکید کرد: باید سازمان نظام مهندسی ساختمان، نظام کاردان های فنی و نظام روستایی با هم همپوشانی لازم را داشته باشند تا بتوانیم به اهداف بخش ساخت و ساز برسیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا