شهردار منطقه ۲۰ تهران به کمپین «نما، هویت شهر ما» پیوست+عکس
شهردار منطقه ۲۰ بابیان اینکه اقتصاد شهری متأثر از هویت شهری است به کمپین «نما، هویت شهر ما» پیوست.
فرهاد افشار در گفتوگو با «صما» ضمن پیوستن به این کمپین گفت:
پتانسیلهای هویت بخشی موجود در شهر تاریخی ری میتواند بهعنوان موتور محرک اقتصاد
این شهر مورداستفاده قرار گیرد.
افشار با اشاره به اینکه چشمانداز این شهر با عنوان «ریشهر ایرانی اسلامی
پیشرو» تعریفشده است افزود: هویت تاریخی مذهبی و شخصیتهای شاخص مدفون در ری میتواند
اثرگذاری ویژهای داشته باشد و موجب ارتقاء اقتصاد این شهر شود.
وی گفت: با توجه به هویت و جایگاه بناهای تاریخی ری، اطلاعرسانی رویدادهای
تاریخی ری و معرفی آثار تاریخی آن میتواند زمینه شناساندن این شهر باستانی را به شهروندان
فراهم کند.
عزم ملی برای بهبود وضعیت نمای ساختمان
همچنین سعید ظریف، دبیر کمپین «نما، هویت شهر ما» بابیان اینکه ما برای
بهبود وضعیت نمای ساختمانها و منظر شهری به مطالبه مردمی نیاز داریم، گفت: کمپین نما
گامی در جهت جریان سازی برای ایجاد مطالبه در بین مردم است. به این صورت که مردم بهبود
نما و منظر شهری را از مسئولان و سازندگان مطالبه کنند.
وی با انتقاد از تأثیرات منفی نما و منظر شهری نامطلوب بر روحیه شهروندان
تصریح کرد: امروز بسیاری از شهروندان به دلیل نما و منظر شهری نامناسب دچار آشفتگیهای
روحی شدهاند.
ظریف همچنین بابیان اینکه در بحث نگهداری نماهای با هویت، قدیمی و ارزشمند
اقدام خاصی انجامنشده استَ، ادامه داد: این در حالی است که در کشورهای اروپایی باوجوداینکه
سازه ساختمانها را از طریق بهکارگیری فنّاوریهای نوین، تغییر میدهند، اما به هر
نحو ممکن تلاش میکنند که نمای آنها را حفظ کنند.
لازم به ذکر است؛ اخیراً پیروز حناچی، شهردار تهران در «همایش نما با محوریت
مصالح و جزئیات اجرایی» که نهم بهمنماه در بوستان گفتگو برگزار شد، از کمپین «نما،
هویت شهر ما» رونمایی کرد و به این جریان پیوست.