شهر

قطعه دیگر پازل دولت برای توسعه راه‌های شمال

پیشروی ۹۰ درصد از طرح چهار بانده سازی محور فیروزکوه

با توجه به بودجه غیرقابل تصوری که تکمیل آزاد‌راه بزرگ تهران – شمال نیاز دارد، وزارت راه و شهرسازی در طول دو سال گذشته تلاش کرده با برنامه‌ریزی برای توسعه دیگر محورهای فعال جور این آزاد‌راه را بکشد.

باقی‌ماندن قطعات دو و سه آزاد‌راه تهران – شمال در بایگانی شرکت ساخت
نیاز به زمان دو ساله برای تکمیل قطعه نخست و البته برنامه‌ریزی و بودجه چندین
میلیاردی برای حفظ امنیت قطعه چهارم این آزاد‌راه که چند سالی از افتتاح‌اش می‌گذرد
عملا باعث شده ازاد‌راه تهران – شمال از فهرست اولویت‌ها خارج شود
.

هرچند دولت یازدهم با استفاده از همکاری بنیاد مستضعفان و پیمانکار
چینی بار دیگر قطعه نخست این آزاد‌راه را تعیین تکلیف کرده و کار اجرایی برای آن را
از سر گرفته است، اما به نظر می‌رسد تا زمانی که خیال وزارت راه و شهرسازی از دیگر
قطعات ارتباطی بین پایتخت و استان‌های شمالی راحت نشود، تمام تمرکز خود را صرف
تکمیل آزاد‌راه نمی‌کند
.

در کنار برنامه‌ریزی برای ساخت وتکمیل حدود ۱۰ کیلومتر از آزاد‌راه
قزوین
رشت و
البته طرح بزرگ چهار بانده‌سازی محور هراز حالا معاون آخوندی در محل پروژه تعریض
محور فیروز‌کود حاضر شده تا خبر از تکمیل این پروژه تا پایان سال جاری دهد
.

نورزاد رییس شرکت ساخت در جریان بازدید از این پروژه اعلام کرده از
مجموع
۱۸۷ کیلومتر
محور رودهن، فیروزکوه و قائمشهر تاکنون حدود ۱۷۴ کیلومتر چهار بانده شده که
پیشرفتی ۹۰ درصدی را نشان می‌دهد
.

نورزاد همچنین درباره ۱۳ کیلومتر باقی‌مانده گفت: در صورتی که مسائلی
مانند معارضین محلی، سازه‌های ویژه و تاسیسات جانبی حل شود، دو کیلومتر باقی‌مانده
از قطعه پل سفید تا قائمشهر نیز اجرایی خواهد شد کل پروژه اعتبارات لازم در آینده‌ای
نزدیک به بهره‌برداری کامل می‌رسد
.

با توجه به حجم بالای سفرها از استان‌های مرکزی کشور به ویژه تهران به
سمت محورهای شمالی تکمیل و آماده‌سازی این پروژه‌ها برای وزارت راه و شهرسازی از
اهمیت بالایی برخوردار است که البته هرچند نمی‌تواند جانشین مسیر بزرگی همچون آزاد‌راه
تهران – شمال شود، اما با افزایش ظرفیت‌ها حداقل قدری از بار ترافیکی این جاده‌ها
در دو فصل ابتدایی سال را رفع خواهد کرد
.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا