مسکن و ساختمان

سرپرست معاونت نوسازی ناوگان حمل و نقل:

شماره گذاری خودروهای وارداتی مشروط به اسقاط خودروی فرسوده شد/ اسقاط ۴۵۰ هزار خودرو در سال ۹۳

سرپرست معاونت نوسازی ناوگان حمل و نقل ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: واردکنندگان موظف شدند برای شماره گذاری خودروهای وارداتی، متناسب با میزان سوخت این خودروها، خودروی فرسوده از رده خارج کنند.

;

ایرنا : ; محمد حیدری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که، طبق مصوبه هیات وزیران همه واردکنندگان خودرو موظف هستند به میزان مصرف خودروی وارداتی، خودروی فرسوده را از رده خارج کنند افزود: از ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۳ مهلت یک ماهه ای برای اجرای این مصوبه تعیین شد تا واردکنندگان نسبت به اخذ گواهی از رده خارج کردن خودروی فرسوده اقدام کنند.

وی با بیان این که، در مهلت تعیین شده ۳۸۰۰ خودروی فرسوده توسط شرکت های وارد کننده از رده خارج شده اند که از سال ۱۳۸۵ بی نظیر بوده است گفت: امیدواریم با اقدام وارد کنندگان خودرو در اسقاط خودروهای فرسوده، به ازای وارد شدن ۱۰۰ هزار خودرو به کشور حدود ۴۰۰ هزار خودروی فرسوده از رده خارج شوند.

وی اظهار داشت: به ازای واردات خودرو با مصرف سوخت کمتر از شش لیتر یک خودرو، برای وارد کردن خودرویی که بین شش تا ۱۰ لیتر سوخت مصرف می کند، چهار خودور و به ازای وارد کردن خودروی با مصرف سوخت بیش از ۱۰ لیتر شش خودرو از رده خارج می شود.

سرپرست معاونت نوسازی ناوگان حمل و نقل ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور خاطر نشان کرد: مهلت یک ماهه تعیین شده در ۲۶ تیر ماه به پایان می رسد و پس از آن قابل تمدید نخواهد بود.

** آغاز ثبت نام اسقاط تاکسی های فرسوده

حیدری با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور گفت: از امروز ثبت نام تاکسی های فرسوده درون شهری برای مدل های سال ۸۳ و پایین تر آغاز می شود.

وی با بیان این که، برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی درون شهری، ۶۰ هزار فقره وام ۲۰۰ میلیون ریالی با نرخ سود ۱۵ درصد با بازپرداخت ۶۰ ماهه در نظر گرفته شده است ادامه داد: حدود ۸۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد و اولویت با تاکسی دارانی است که زودتر ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: مبلغ ۵۰ میلیون ریال بابت گواهی اسقاط خودرو و سه میلیون ریال بابت ارزش لاشه خودروی فرسوده پرداخت می شود.

** تردد ۹۴۰ هزار خودروی فرسوده در کشور

سرپرست معاونت نوسازی ناوگان حمل و نقل ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۹۴۰ هزار خودروی فرسوده در کشور وجود دارد، اظهار داشت: ۴۶۰ هزار خودروی فرسوده با عمر بیش از ۲۰ سال در کشور تردد می کنند.

وی با اشاره به اینکه سن فرسودگی وانت بارها نیز ۱۵ سال است، خاطر نشان کرد: خودروهایی که زیر سن فرسودگی عمر دارند، اما نمی توانند معاینه فنی دریافت کنند، نیز می توانند از تسهیلات خودروهای فرسوده استفاده کنند.

حیدری گفت: پیش بینی می شود که با اجرای قانون الزام وارد کنندگان به خارج کردن خودروهای فرسوده و خروج تاکسی های فرسوده در سال ۱۳۹۳ حدود ۴۵۰ هزار خودروی فرسوده از رده خارج شوند.

وی ادامه داد: برای نوسازی مینی بوس، اتوبوس و کامیون نیز طرح هایی در دست تهیه است که در آینده نزدیک در خصوص آنها نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

;

;

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا