مسکن و ساختمان

جاده اهر – تبریز نیازمند توجه ویژه مسئولان است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: جاده اهر – تبریز با توجه به خطرساز بودن آن نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

عباس فلاح افزود: طی سال ۹۰ جاده اهر – تبریز ۱۴۷ نفر کشته داشته و مقام اول تلفات جاده‌ای را در شمال غرب کشور به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اقدامات نمایندگان مجلس برای رفع مشکل ناامنی جاده اهر- تبریز گفت: نمایندگان سابق این منطقه نتوانسته بودند بودجه مناسبی را برای احداث مسیر جاده اهر- تبریز مصوب کنند و بودجه فعلی اختصاصی، مصوب شده سال ۹۰ است.

فلاح با اشاره به پیگیری موضوع از اولین روزهای شروع به کار مجلس نهم گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته طرح مسیر این جاده را به مهر ماندگار بردیم و مقرر شده است تا اتمام دولت این طرح‌ها نیز تحویل شود.

وی افزود: طی طرح مهر ماندگار ۴۰۰ میلیارد ریال برای این جاده تصویب شد، ولی تا به امروز تنها ۱۰۰ میلیارد ریال برای پرداخت اعلام شده است و هنوز بودجه‌ای از این طریق تخصیص نیافته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایسنا با اشاره به تاثیر جاده‌های امن در توسعه سرمایه‌گذاری گفت: نبود جاده امن تا به امروز باعث شده است سرمایه گذاران تمایلی برای حضور در مناطق اهر نداشته باشند.

وی افزود: در منطقه اهر ضعف سرمایه‌گذاری وجود دارد و برای این منظور سرمایه گذاری در چهار محور میوه، تولید قند، ذوب و بازیافت پایه‌گذاری شد.

فلاح با اشاره به تملک شهرک صنعتی بخش خواجه گفت: مطالعات شهرک صنعتی خواجه به اتمام رسیده و در حال حاضر در حال جذب سرمایه‌گذار برای این شهرک صنعتی هستیم.

وی در خصوص عدم تملک شهرک صنعتی هریس گفت: در خصوص تملک شهرک صنعتی هریس در خصوص تامین هزینه‌ها با مشکل مواجه هستیم.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا