مسکن و ساختمان

طرح نو علی نیکزاد در حوزه مدیریت؛

فال نیک تغییر، به نام صابونی صادر شد

نیکزاد اختیار دارد تمام مدیران خود را تغییر دهد و در مورد اخیر هم قطعا حبیب‌الله چاغروندی مدیر لایق و توانمندی است اما از نظر عرف مدیریت کلان، تغییرات در این فصل مربوط به نهادهای سیاسی و امنیتی است که چون قرار است دولت انتخابات را برگزار کند، توان مدیران کارآمد و تازه نفس در این حوزه، به کار خواهد آمد

حمیدرضا عظیمی

مطابق اخبار منتشر شده، وزیر راه و شهرسازی حکم جدیدی را برای اداره امور شهر جدید پرند، برای حبیب‌الله چاغروندی مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان کرمانشاه صادر کرده است و وی از این پس بر صندلی سعید صابونی مدیر پیشین شرکت عمران شهر جدید پرند، تکیه خواهد زد

.

صابونی_ مدیر سابق شهر جدید پرند_ در گفتگوئی، این انتصاب را به موقع دانست و گفت: این تغییر را به فال نیک می گیرم. ;

در این میان برخی از رسانه‌ها، بر تعدد تغییر مدیران در شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید انگشت گذاشته و با اشاره به تغییر ۵ مدیر شهر جدید این موضوع را به ذهن متبادر نموده‌اند که تغییر مدیریت پرند کار درستی نبوده اما هیچکدام از رسانه‌ها این موضوع رانقد نکرده‌اند و به صورت جدی به آن نپرداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی صنوف مسکن ایران(صما) تغییر مدیران در تمام دنیا از الگویِ کارآمدی پیروی می‌نماید. گاهی اوقات نیاز است مدیری به دلیل فقدان توانمندی، سوء تدبیر و کاهش انگیزه کاری از کار برکنار شود و جای خود را به آدم‌های خلاق و جدیدتر بدهد اما معلوم نیست در رفت و آمدهای اخیر وزارت راه و شهرسازی، این موضع صدق داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی طی دوره چند ماهه اخیر، تغییرات غیر ضروری نسبتا زیادی_با توجه به زمان باقی‌مانده از عمر دولت_انجام داده است که با ورود به بخش انتصابات سایت وزارت راه و شهرسازی، قابل مشاهده است. این تغییرات هر چند جزو اختیارات وزیر است اما معلوم نیست درست و بجا باشد و گره‌ای از کار فرو بسته مردم بگشاید!

علی‌نیکزاد باید بداند حتی اگر صاحب اختیار تام و تمام هم باشد_که در وزارت راه و شهرسازی هست_ نباید در استفاده از اختیاراتش، افراط کند زیرا تغییرات در این مقطع که حدود ۷ ماه از عمر دولت باقی مانده، اقدام سودمندی نیست و نه می‌توان از منظر مدیریتی از آن دفاع کرد نه از منظر غیر مدیریتی؟

عده‌ای معتقدند ممکن است در مدیرانی که طی چند ماه نزدیک به پایان عمر دولت، تغییر کرده‌اند، انگیزه کافی برای ادامه راه وجود نداشته و آن‌طور که وزیر از آنها انتظار داشته است، توان انجام کار نداشته‌اند اما از شرایط و فضای موجود می‌توان فهمید این موضوع نمی‌تواند خیلی به واقعیت نزدیک باشد زیرا به طور معمول مدیران میانی هنگام نزدیک شدن به فصل تغییر دولت، این انگیزه را دارند که حتی با انجام طرح‌های تبلیغاتی، توانائی‌های خود را برای دولت آینده نشان دهند تا شاید در بازی قدرت دولت آینده، به کار گرفته شوند!؟

این موضوع به ویژه در حوزه‌های غیر سیاسی، به وفور اتفاق می‌افتد و مدیران بسیاری هستند که حتی با تغییر دولت‌ها تغییر نکرده‌اند. با این اوصاف داستان توانائی بی حدو حصر برخی مدیران جدید که عده‌ای معتقدند به این دلیل سرکار آمده‌اند که ناممکن‌ها را ممکن کرده‌اند، خیلی به واقعیت نزدیک نیست.

به ; هر روی نیکزاد اختیار دارد تمام مدیران خود را تغییر دهد و در مورد اخیر هم قطعا حبیب‌الله چاغروندی مدیر لایق و توانمندی است اما از نظر عرف مدیریت کلان، تغییرات در این فصل مربوط به نهادهای سیاسی و امنیتی است که چون قرار است دولت انتخابات را برگزار کند، توان مدیران کارآمد و تازه نفس در این حوزه، به کار خواهد آمد و معمولا نهادهای غیر سیاسی در این فصل اقدام به تغییر مدیران خود نمی‌نمایند مگر اینکه علی نیکزاد بخواهد طرحی نو دراندازد



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا