مسکن و ساختمان

منبع‌چی؛ رئیس اتحادیه تولیدکنندگان آجر در گفتگو با صما:

تولید با خطوط قدیمی هدررفت سرمایه‌های ملی است

آن روز که کلید اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در دست دولت قرار گرفت، وعده داده شد، با اتکا به درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها اقدام به نوسازی خطوط تولید صنایع کشور خواهد شد اما امروز هیچ خبری از آن وعده و وعید نیست و محقق نشدن این وعده باعث شده کماکان بسیاری از واحدهای تولیدکننده با دستگاه‌های فرسوده اقدام به تولید محصولات خود کنند که این امر با تبعات بسیار جبران‌ناپذیری همراه است.

براین اساس با گذشت حدود یک سال و نیم از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، دولت درحالی مصر به اجرای فاز دوم هدفمندی است که هنوز به تعهدات خود در فاز اول قانون هدفمندی، عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار ما «مرتضی منبع‌چی»_ رئیس اتحادیه تولیدکنندگان آجر_ دراین زمینه در گفت و گو با شبکه صنوف ساختمان ایران (صما) گفت: هم‌زمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در دی ماه سال ۸۹، کارگروه هدفمندی یارانه‌ها، مصوبه‌ای به وزارتخانه وقت صنایع و معادن ابلاغ کرد و مقرر شد به منظور نوسازی ماشین‌آلات واحدهای تولیدکننده آجر سنتی و صنعتی، تسهیلاتی که رقم آن بین ۵۰۰ تا هزار میلیون تومان بود، پرداخت کند اما متاسفانه تاکنون حتی یک واحد تولید کننده آجر سنتی از این تسهیلات بهره‌مند نشده است.

«منبع‌چی» با انتقاد از اینکه دولت به وعده‌های خود در قبال واحدهای تولید کننده جامعه عمل نپوشانده است، گفت : در حال حاضر ۷ هزار واحد تولید آجر سنتی و صنعتی در کشور فعالیت دارند که تمامی آنها با دستگاه‌هائی که قدمت آنها حدود نیم قرن است، اقدام به تولید آجر می‌کنند که این امر به شدت از لحاظ اقتصادی و بهینه‌سازی مصرف انرژی مشکل‌آفرین است.

وی تاکید کرد : این درحالی است که اگر دولت به وعده خود عمل می‌کرد و بخشی از درآمد ناشی از هدفمندی را به واحدهای تولید کننده تخصیص می‌داد، قطعا نتایج مثبت آن به طور توامان به سود مردم و نیز دولت بود.

رئیس اتحادیه تولید کننده آجر گفت: این درحالی است که تولید آجر با خطوط قدیمی ضمن اینکه باعث افزایش قیمت تمام شده آن می‌شود در عین حال هدر رفت سرمایه‌های ملی را نیز به دنبال دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا