مسکن و ساختمان

میزان تولید سنگ آهن از مرز ۶. ۱۸ میلیون تن گذشت

میزان تولید سنگ آهن کشور طی هفت ماهه نخست امسال به رقم ۱۸ میلیون و ۶۳۴ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۰ رشدی به میزان ۷. ۱۴ درصد را نشان می دهد.

معدن وتجارت، تولید سنگ آهن در مهر ماه سال جاری به میزان دو میلیون و ۳۵۲ هزارتن رسید .

همچنین طی دوره مذکور، میزان تولید کنسانتره ذغال سنگ به ۵۴۲ هزارو یکصد تن رسید و تولید این ماده معدنی در مهر ماه برابر با ۶۸ هزار و ۴۰۰تن بود

آمارهای منتشره نشان می دهد استان کرمان به عنوان قطب سنگ آهن کشور دارای ذخایری به میزان ۵. ۱میلیارد تن است و علاوه براین استان یادشده ذخیره ۲۰۰ میلیون تنی زغال‌سنگ دارد که می‌توان بخش قابل توجهی از مواد اولیه مورد نیاز توسعه صنایع را از استان کرمان تهیه کرد.

کارشناسان براین باورند که سنگ آهن،‌ کنسانتره، گندله، ‌آهن‌اسفنجی و فولاد خام پنج حلقه اصلی توسعه فولاد محسوب می شوند و در حلقه نخست ایران ذخایر بی‌شماری دارد .

به منظور تأمین مواد اولیه مورد نیاز فولاد سازی کشور باید سرمایه‌گذاری‌های جدیدی صورت گیرد تا به خودکفایی در تولید فولاد دستیابیم .

‌اکنون در بخش طرح‌های تولید کنسانتره سنگ آهن ۲۵ میلیون تن، ‌گندله سازی ۶. ۲۷ میلیون تن ،‌آهن اسفنجی ۸. ۱۸میلیون تن ظرفیت جدید در حال ساخت است و علاوه بر این ۲۴پروژه در قالب طرح مهر ماندگار در حال اجرا است.

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا