شهرمسکن و ساختمانمعمارینظام مهندسی

خانه‌های خالی به بازار عرضه می شوند

به گزارش صما، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که بیش از شش برابر زمین‌هایی که به نهضت ملی مسکن اختصاص داده شده است، نسبت به مسکن مهر اختصاص یافته است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اشاره بر اقدامات این وزارتخانه برای حل مشکل مسکن و جبران عقب‌ماندگی‌ها در این حوزه، گفت: در پروژه مسکن مهر که یکی از پروژه‌های بزرگ کشور در این زمینه محسوب می‌شود، ۸ هزار هکتار زمین اختصاص یافته بود؛ اما در حال حاضر، با نهضت ملی مسکن، ۵۵ هزار هکتار زمین در حوزه شهری و ۴۰ هزار هکتار در حوزه روستایی برای ساخت مسکن در دسترس قرار گرفته است که این اقدام به شکلی بی‌سابقه بعد از انقلاب محسوب می‌شود.

بذرپاش همچنین به پروژه‌های در حال اجرا و ساخت ۲ میلیون و ۴۹۵ هزار واحد مسکونی اشاره کرد و بیان کرد که تولید مسکن از منفی ۱۵ و منفی ۱۳ در سال‌های گذشته به میزان مثبت ۴.۸ در ۹ ماهه اول سال جاری رسیده است.

او در ادامه به ساخت ۴۸۸ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی، راه‌اندازی سامانه خودنویس برای حذف واسطه در قراردادهای اجاره، ساماندهی مشاوران املاک و همچنین ارائه ۱۸۲ هزار خانه خالی به بازار مسکن با جمع‌آوری اطلاعات اشاره کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا