مسکن و ساختمان

حسام سردشتی، سازنده:

وضعیت خرید و فروش در منطقه ۶ تهران، معمولی است

حسام سردشتی، سازنده منطقه ۶ در گفتگو با صما درباره وضعیت خرید و فروش در این منطقه بیان کرد: در حال حاضر خرید و فروش در منطقه ۶ انجام می شود و وضعیت نه خیلی عالی و نه خیلی بد است.

این سازنده افزود: شهرداری و نظام مهندسی باهم هماهنگی ندارند، مثلا ارتفاع سقفی که شهرداری می دهد، کمتر از میزانی است که نظام مهندسی ارائه می کند.اگر بخواهیم به حرف شهرداری گوش کنیم، طراح خوبی از کار در نمی آید و در نهایت هم باید خلاف کنیم و جریمه خلاف را بپردازیم. نظام مهندسی عملا رویه منطقی تری در بخش نقشه دارد.شهرداری کلا نگاه خوبی به سازنده ندارد و فکر می کند سازنده ها همه خلاف می کنند در حالی که ۱۰ سانت یا ۲۰ سانت ارتفاع سقف بیشتر شود اتفاق خاصی نمی افتد و کار قشنگ تر هم در می آید. باید به این نکته اشاره کنم وقتی شهرداری طبق خواسته اش پیش نرویم کار را تعطیل می کند هم یک عده کارگر بیکار می شوند و هم عملا کار عقب می افتد. کاش فقط به جریمه مالی اکتفا می کردند، مثلا ۴۰ روز یک دفعه کار را تعطیل می کند و این پروسه و عقب افتادن در کار ساخت و ساز در برابر جریمه مالی قابل اعتنا نیست. نظام مهندسی به دید فنی پروژه را می سنجند؛ اما در شهرداری این طوری نیست.

آتش نشانی رویه بهتری از خود شهرداری دارد و هرچند آتش نشانی جز شهرداری است اما اگر همان روند کاری که می گویند را انجام دهیم به مانعی برنمی خوریم.

این سازنده در پایان گفت: برای خریدار قیمت و کیفیت مهم است.خریدار دوست دارد آپارتمانی با کیفیت خوب و قیمت مناسب تهیه کند حداقل کیفیت ظاهری که می تواند ببیند. بنابراین من در کارم همیشه این دو مورد را مد نظر دارم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا