مسکن و ساختمان

حمیدرضا محبی، دبیر انبوه‌سازان گلستان

احتمال افزایش ۳۰ درصدی قیمت مسکن

دبیر انجمن انبوه سازان گلستان گفت: افزایش قیمت مسکن در سال جاری دست کم ۳۰ درصد خواهد بود.

به گزارش صما حمیدرضا محبی در گفتگو  بازار ضمن انتقاد از نوسان و افزایش نرخ دلار، اظهار کرد: چندین سال است که افزایش قیمت دلار بر مصالح ساختمانی تاثیر مستقیم دارد که روند در نهایت منتج به افزایش قیمت مسکن می شود.

دبیر انجمن انبوه سازان گلستان از افزایش دو برابری قیمت مسکن در ماه های پایانی سال خبر داد و گفت: قیمت مصالح ساختمانی در زمستان سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت؛ با توجه به این شرایط مردم آمادگی افزایش قیمت مسکن در ماه های نخست سال جاری را دارند.

وی با بیان این نکته که افزایش قیمت مسکن در سال جاری دست کم ۳۰ درصد خواهد بود، گفت: در سال گذشته ۵۰ درصد افزایش قیمت مسکن را شاهد بودیم.

این فعال اقتصادی پرداخت اقساط هشت تا ۱۰ میلیونی مسکن را برای خریداران غیرممکن دانست و گفت: این رقم حتی برای کارمندان قابل پرداخت نیست چه رسد به دهک های کم درآمد یا طبقه کارگری.

دبیر انجمن انبوه سازان گلستان رقم تسهیلات را در مقایسه با افزایش قیمت مسکن ناچیز خواند و اضافه کرد: در سال ۸۰ خریداران حدود نصف هزینه مسکن را تسهیلات دریافت می کردند در حالیکه امروزه این رقم کمتر از یک دهم است.

وی عرضه تسهیلات بانکی کم بهره و مصالح ساختمانی سوبسید دار راهکار افزایش رغبت خرید مسکن دانست و گفت: در حال حاضر در بافت فرسوده صدور پروانه را دولت رایگان کرده که این کمکی به ایجاد انگیزه خریداران خواهد کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا