دانشنامه ساخت و ساز

استخری که ایزوگامش خوب نباشه باید آب بده

ایزوگام برای استخر، می تواند استخر را از نظر انرژی کارآمدتر کند. استخرها یکی از مصرف کننده های بزرگ انرژی هستند و در نتیجه برای گرم کردن آب استخر و تمیز کردن و حفظ گردش آب در آن مقدار زیادی انرژی لازم است. با استفاده از ایزوگام استخری می توانید مانع تلف شدن منابع انرژی شوید. در ادامه به مزایا و معایب و همچنین نحوه استفاده و چگونگی انتخاب ایزوگام استخری (pool instulation) می پردازیم.

مزایا و معایب ایزوگام استخری

هر محصولی بنا به کاربردی که دارد، معایب و مزایایی دارد و عایق های رطوبتی مخصوص استخر هم این گونه است. اما همین موارد می تواند ما را در انتخاب ایزوگام استخر راهنما باشد.

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از ایزوگام استخر، اجرای کم هزینه آن است که توسط یک تیم حرفه ای اجرایی می شود. ایزوگام طرح دار که با قیمت رول ۱۰ متری ایزوگام در این مدل نرخ خوبی دارد، یکی از گزینه های مطلوب برای استخر است. در اینجا به چند مورد از مزایای ایزوگام استخری اشاره می کنیم:

  • هزینه کم در مقایسه با دیگر عایق ها
  • نصب ساده تر و آسان
  • برخورداری از طرح های متنوع
  • عایق بندی مطلوب رطوبتی و حرارتی

در ادامه به نمونه هایی از معایب ایزوگام برای استخر می پردازیم:

عایق استخر ممکن است پس از گذشت مدت زمانی دچار ترک خوردگی و شکستگی شده و یا این که اور لب های روی هم قرار گرفته جدا شوند که در این صورت، آب استخر به لایه پشتی می رسد. در این حالت است که کل سیستم عایق کاری استخر دچار اشکال می شود.

امروزه استفاده از ایزوگام پلیمری و پوشش های پلیمری که به خوبی از نفوذ آب و مواد شیمیایی جلوگیری می کنند توصیه می شود.

ایزوگام استخری چیست و چرا باید در هنگام انتخاب دقت کنیم؟

در مبحث ذخیره آب است که اهمیت آب بندی استخر و انتخاب ایزوگام استخری خوب و باکیفیت بیشتر به چشم می خورد. یکی از دغدغه هایی که مسئولین و بهره وران منابع آبی همین موضوع است. در نتیجه انتخاب و نصب ایزوگام استخری می تواند یکی از روش های کم هزینه و البته سریع باشد و می تواند در حفظ ذخایر آبی و هدر رفتن منابع آب و همچنین به دلیل قیمت ایزوگام مناسب در میزان بودجه اجرای پروژه بسیار تاثیرگذار باشد.

انواع عایق های رطبوتی ایزوگام برای ساختمان ها و آپارتمان ها به شکل های بسیار متنوع مورد استفاده قرار می گیرد که نوعی از این ایزوگام ها که برای عایق کاری رطوبتی استخر کاربرد بسیاری دارد، ایزوگام استخری است. آب بندی استخرها که مصارف متفاوت دارند اهمیت ویژه ای دارد.

  • ایزوگام استخر باغ ها
  • ایزوگام استخرهای کشاورزی
  • ایزوگام استخرهای پرورش ماهی
  • ایزوگام استخرهای صنعتی و ….

استفاده از ایزوگام برای انواع استخرها، روشی مناسب و راحت و پردوام خواهد بود و البته با مواجهه با هر گونه مشکلی می توان با استفاده از روش های تعمیراتی، مشکلات را برطرف نمود.

آب بندی استخر با ایزوگام

ضد آب کردن (واتر پروف) ساختمان ها و مخازن و آب بندی استخر با ایزوگام یکی از روش های معمول است. ایزوگام و انعطاف پذیری و مقاومت آن، بستگی به درجه پلیمری که در آن به کار رفته است دارد. به این نکته توجه کنید که برای آب بندی استخر با ایزوگام بایستی سطح مورد نظر حتماً تمیز شود و برای این امکان جدا شدن به حداقل برسد بهتر است که از یک روکش قیر هم به عنوان لایه اول استفاده کنیم.

در نتیجه:

آب بندی استخر با ایزوگام با کیفیت و پلیمری و روش های اجرای ایزوگام با استفاده از گروه های نصب و اجراء ماهر و آموزش دیده می تواند در پایداری و ماندگاری ایزوگام استخر موثر باشد.

در شرکت ایزوگام هیرمان به یقین انتخاب و خرید ایزوگام مخصوص استخر با مشاوره کارشناسی و در حداقل زمان انجام خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا