مسکن و ساختمان

سیدمحمد مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن:

مسکن چینی به چه قیمتی؟

ورود چینی‌ها به پروژه نهضت ملی مسکن قطعی شده است؛ پیمانکارانی که هنوز خاطره حضور آنها در پروژه آزادراه تهران-شمال فراموش نشده است!

به گزارش صما و به نقل از تجارت‌نیوز، سیدمحمد مرتضوی رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن معتقد است دولت حاضر شده نفت را در برابر ساخت مسکن، بسیار ارزان‌تر از قیمت واقعی به چینی‌ها واگذار کند حال آنکه انبوه‌سازان داخلی نیز می‌توانستند به شیوه تهاتر برای دولت مسکن بسازند.

شرکت‌های چینی هزینه ساخت هر متر مربع از واحدهای مسکونی وعده داده شده را چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در نظر گرفته‌اند! این در حالی است که سازندگان مسکن عنوان می‌کنند با توجه به قیمت مصالح ساختمانی و تورم فزاینده، این عدد غیرقابل باور و اجراست. از همین رو این گمانه مطرح است که دولت، نفت را با قیمتی بسیار پایین‌تر به چینی‌ها واگذار می‌کند تا از این سمت قیمت ریالی واحدهای مسکونی همان چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شود.

مرتضوی،رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن می‌گوید: مطالعات نشان می‌دهد با توجه به وضعیت فعلی نمی‌توان با این مبالغ پیشنهادی واحدی ساخت. اما حالا که گفته می‌شود چینی‌ها یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در مقابل متری چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهند ساخت اولین چیزی که به ذهن هر فرد می‌رسد تهاتر نفت با قیمت پایین‌تر است.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن همچنین بیان کرده است: حالا این سوال پیش می‌آید که چرا دولت همین شیوه را با سرمایه‌گذار و انبوه‌ساز داخلی اجرا نمی‌کند؟ دولت باید قیمت واقعی را مد نظر قرار دهد و اجاره دهد همه‌ چیز سر جای خود قرار بگیرد. اگر مردم در پرداخت‌ها مشکلی دارند باید یارانه‌هایی برای این مورد در نظر گرفته شود و منابع مالی غیر از آن برای این پروژه‌ها پیدا کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا