مسکن و ساختمان

احمد وحیدی، وزیر کشور:

معرفی سازندگان خانه‌های تخریب شده خوی به دادستانی

وزیر کشور گفت: عوامل دست اندرکار در ساخت خانه هایی که در زمین لرزه شهرستان خوی تخریب شدند را به دادستانی و دستگاه قضائی معرفی می کنیم.

به گزارش صما و به نقل از ایرنا احمدوحیدی روز یکشنبه در ستاد ملی مدیریت بحران که در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، افزود: اگر ساختمانهای خوی ایمن سازی می شد، در برابر زلزله ۵/۶ ریشتری تخریب نمی شدند و این مساله نشان می دهد که ایمن سازی در احداث سازه ها یک ضرورت است.

وی ادامه داد: از این پس ساختمانهایی که از سوی بنیاد مسکن یا سایر دستگاهها احداث می شوند را با بررسی میزان خطر، ارزیابی و ایمن و هوشمندسازی خواهیم کرد و هرگونه ساخت و ساز جدیدی نیز با اعمال کنترل های لازم امکانپذیر است.

وحیدی تصریح کرد: در برنامه پنجساله هفتم، ایمن سازی همه بافت های فرسوده روستایی را در نظر می گیریم و این اقدام باید در شهرها نیز توسعه یابد.

به گفته وزیر کشور، نقش سازمان نظام مهندسی در سامانه شناسایی روستاهای در معرض خطر کشور، بسیار مهم است و عوامل سازنده خانه های تخریب شده در زلزله شهرستان خوی نیز به دادستانی معرفی می شوند زیرا این ساختمان ها باید در زلزله هفت ریشتری زلزله تخریب شوند نه اینکه در مقابل زلزله ۵/۹ ریشتر دچار ریزش و تخریب شوند

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا