مسکن و ساختمان

حسین محمدزاده سازنده منطقه 4:

کیفیت پایین مصالح در ایران با پایداری در تناقص است

حسین محمدزاده سازنده منطقه ۴ در گفتگو با صما درباره وضعیت کنونی بازار مسکن، و رعایت ایمنی و پایداری در ساختمان بیان کرد:در حال حاضر به دلیل رکود بازار مسکن سازندگان بسیاری فقط با سی درصد از سرمایه خود کار می کنند و ترجیح می دهند باقی سرمایه خود را به دلار تبدیل کنند.

وی همچنین افزود: بسیاری از سازندگان واحدهای ساخته شده را نمی فروشند و منتظرند تا ببیند وضعیت چه خواهد شد.

محمدزاده ادامه داد: یکی از دلایل گرانی مسکن بالا بودن قیمت مجوزهای شهرداری، و قیمت بالای فروش تراکم است که سبب شده است برخی از سازندگان سرمایه خود را به سایر کشورها منتقل کنند یا دست از کار در ایران بکشند.

این سازنده خاطرنشان کرد: برخی از مصالح به قیمت دلار وابسته اند اما همه مصالح اینگونه نیستند و تولید داخل هستند با این حال افزایش دلار سبب گرانی این دست از مصالح نیز می شود. این درحالی است که کیفیت در حال پایین آمدن است.

وی گفت: پنجره یکی از المان های مهم در نماست که عمر آن در ساختمان نباید ۵ تا ده سال باشد اما به دلیل کیفیت پایین من به شخصه از آلومینیوم استفاده می کنم. از طرف دیگر در تولید چیلر و فن کوئل به کیفیت آنان نظارت نمی شود.

وی درباره اینکه نمای ساختمان گفت: مصالح با کیفیت در کنار طراحی زیبا می تواند نمای یک ساختمان را خاص کند که ارزش افزوده برای ساختمان محسوب شود. محمدزاده ادامه داد: متاسفانه برخورد کمیته های نما در هر شهرداری سلیقه ای است و براساس اصول نیست.   

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا