مسکن و ساختمان

فاطمه حسن پور مدیرعامل وال اسپید بیان کرد:

پایداری و ایمنی ساختمان در گرو استفاده از مصالح جدید است

فاطمه حسن پور مدیرعامل وال اسپید در آستانه برگزاری ششمین همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار در گفتگو صما  بیان کرد: مصالح جدید در افزایش ایمنی و پایداری ساختمان ها بسیار موثرند؛ اما برخی از سازندگان هنوز به دنبال استفاده از مصالح ساختمانی سنتی هستند که ضریب ایمنی آنها بسیار پایین تر از مصالح جدید ساختمانی است.

وی افزود: یکی از مزایای درایوال ها از جمله وال اسپید عملکرد مناسب آنها در برابر نیروی زلزله است از جمله عواملی که باعث این اتفاق می شود اولا وزن سبک آنها است که باعث کاهش بار مرده ساختمان می شود. همانطور که می دانید هرچه ساختمان سبک تر باشد هماهنگ تر با زلزله عمل می‌کند و تخریب کمتری خواهد داشت.دلیل دوم عملکرد جداگانه دیوار وال اسپید از سازه اصلی است به این صورت که بدلیل ساختار جداگانه در هنگام لزرش سازه ناشی از زلزله این دیوار بصورت مستقل عمل کرده و در اثر حرکت سازه این سیستم نیروی مازادی بر سازه تحمیل نمی کند و تخریب نشده آواری برجای نمی گذارد.

این مدیرعامل افزود: در کشوری زلزله خیز مانند ایران استفاده از این محصولات سبب افزایش ایمنی و پایداری می شود. 

حسن پور همچنین درباره ذخیره انرژی و پایداری ساختمان گفت: محصولات وال اسپید هم عایق صوتی است و هم از خروج انرژی جلوگیری می کند. تفاوت قیمت چندانی نیز با مصالح سنتی ندارند اما فرهنگسازی برای استفاده از مصالح جدید انجام نشده است و هدف ما از شرکت در همایش ساختمان پایدار بخشی برای معرفی محصولات و بخشی نیز برای فرهنگسازی است . ما در حال حاضر محصولات مان را به ارمنستان نیز صادر می کنیم و دوست داریم سازندگان ایرانی برای افزایش ضریب ایمنی و پایداری از مصالح جدید استفاده کنند.

در پایان وی خاطر نشان کرد: برگزاری چنین همایش هایی سبب آشنایی سازندگان و معماران با شرکت های فعال در حوزه صنعت ساختمان و همچنین مصالح جدید می شود و می تواند سبب ارتقای ساخت و ساز در کشور شود.

این نمایشگاه از ۱۶ تا ۱۸ آذر ماه با همت مجتمع رسانه ای ساختمان- صما  و همراهی اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران برگزار در بوستان گفتگو می شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا