شهرمسکن و ساختمانمعماری

علی‌رضا رضا زاده همدانی مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری :

شهر مشهد به ایده‌های جذاب معماران و سرمایه‌گذاران نیازمند است

علی‌رضا رضا زاده همدانی مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد در روز دوم اجلاس سازندگان و طراحان گفت برای احیای بافت تاریخی به همکاری معماران و سرمایه گذاران نیازمندیم.

به گزارش صما مدیرعامل سازمان بازآفرینی و فضا‌های شهری دیروز ۲۹ شهریور ماه درباره کاربری‌های شهرمشهد گفت: در مشهد حاشیه شهر بیش از یک سوم جمعیت و ۲۰ درصد از مساحت شهر را به خود اختصاص داده است. مرکز شهر دارای بافت های فرسوده است و در کنار آن بافت تاریخی نیز داریم. در مورد بافت تاریخی موضع ما در ستاد بازافرینی همکاری با میراث فرهنگی است و قصد تقابل نداریم.

رضا زاده همدانی افزود: رویکرد ما در بافت تاریخی احیای بافت است؛ از این رو تلاش کردیم سرمایه‌گذاران و مالکین را به سمت حفظ بافت ها هدایت کنیم.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: در ستاد بازآفرینی قصد داریم بافت هایی که قبلا صاحب ارزش بوده است و اکنون از کاربری افتاده دوباره روح جدیدی به آن ببخشیم و ارزش آفرینی کنیم. قصد نداریم در این بخش نوسازی کنیم  بلکه سعی داریم آنچه از بافت باقی مانده را با کمی دخل و تصرف قابل استفاده کنیم و برایش ایجاد ارزش کنیم. در این بخش به کمک معماران،سازندگان و طراحان برای ایده‌های جدید جهت حفظ این بافت‌ها نیاز داریم.

هرجا که طرح و ایده‌ای جدی باشد پول وسرمایه جدی نیز می‌طلبد. اکنون بیش از یک سوم بودجه شهری به ستاد بازآفرینی اختصاص داده  شده است. امیدواریم با کمک شما عزیزان وایده های جذاب این اتفاق را رقم بزنیم.

وی در ادامه اشاره کرد: از دیگر سو شهر مشهد دارای بافت‌های ناهمگون است؛ کارخانجات، راه‌آهن، زندان … درون بافت شهری قرار گرفته. ستاد باز آفرینی در این بخش برنامه‌هایی در دست اقدام دارد.

رضازاده همدانی در انتها گفت: بسیاری حاشیه شهر را تهدید می‌دانند؛ اما من فکر می‌کنم با کمک سرمایه‌گذاران و برنامه‌ریزی جهت اجرای عدالت شهری می توان حاشیه شهر را به فرصت تبدیل کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا