شهر

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری خبر داد:

تکمیل پروژه های روستایی استان خوزستان

تکمیل پروژه های روستایی در سال ۱۴۰۱

به گزارش صما –  معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری در بازدید از راه های فرعی و روستایی شهرستان خرمشهر گفت: طبق برآورد صورت گرفته از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سال های ۱۳۹۷و ۱۳۹۸ مشخص شد از حدود ۹۷ هزار روستای دارای سکنه در کشور فقط ۴۰ هزار روستا جمعیتی بالای ۲۰ خانواده دارند.

ساخت راه روستایی

خداداد مقبلی افزود: از این تعداد روستا با بیش از ۲۰ خانوار سکنه نیز حدود ۱۸ درصد معادل حدود ۷ هزار و ۲۲۲ روستا، از راه آسفالت مناسب برخوردار نبودند. که برای این روستاها باید تقریبا ۳۲ هزار کیلومتر راه  ساخته می شد.

برای بخشی از این ۳۲ هزار کیلومتر راه در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ قرارداد منعقد شده است. و بخشی هم ساخته شده اند که در مجموع ۲۷ هزار کیلومتر راه برای ساخت در کشور باقی مانده است.

در حال برنامه ریزی هستیم که این ۲۷ هزار کیلومتر راه باقی مانده که فاقد قرارداد و پیمانکار و اعتبار لازم هستند، اگر موانع قانونی به ویژه در استان ها رفع شد ، احداث این راه ها در قالب یک برنامه ۸ ساله به قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپرده شود. و یا توسط ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها از طریق مناقصه اجراء و به اتمام برسد.

افق راه سازی در سال ۱۴۰۱

وی گفت: افق پیش روی سال ۱۴۰۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ساخت سه هزار کیلومتر راه های روستایی و تکمیل پروژه های سال های قبلی است که برای این میزان احداث، ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از ردیف های اعتباری در قانون بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شده است.

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان گفت: در اعتبارات امسال مبلغی بالغ بر سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی راه ها، دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی به راه های روستایی اختصاص داده شده است و علاوه بر این بالغ بر سه هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی نیز برای پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران اختصاص داده شده است.

مقبلی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در برنامه ۱۴۰۱ حدود دو هزار و ۷۰۰ تا سه هزار کیلومتر راه روستایی مطالعه شده برای ساخت دارد، اذعان کرد: در دستور کار است که ساخت راه‌های مطالعه شده توسط ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان‌های کشور اجرا و ساخته شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا