یادداشت

طاهره نصر عضو شورای مرکز نظام مهندسی مطرح کرد؛

ارتقای کیفیت ساخت و رونق اشتغال با رویکرد دانش‌بنیان

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان اجرای طرح نهضت ملی مسکن را با رویکرد دانش‌بنیان، کنترل استاندارد مصالح ساختمانی، ارتقای کیفیت ساخت و رونق اشتغال عنوان کرد.

طاهره نصر، در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» به بیان بخشی از فعالیت‌های سازمان نظم مهندسی ساختمان کشور برای اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و با یادآوری اینکه بر اساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ارتقای کیفیت ساخت و ساز یکی از وظایف سازمان است، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم از طریق صنعت ساختمان و اقتصاد ساختمان را با اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: ضرورت دارد با تدوین یک برنامه راهبردی و با در نظر گرفتن مطالبات ذی‌نفعان داخلی و خارجی، سازمان نظام مهندسی را به سازمانی چابک، کارآمد و هوشمند مبدل کرد تا بتواند با حداقل بوروکراسی و حداکثر مشارکت مهندسان رضایتمندی ایجاد کند و به اهداف پیش‌بینی شده در قوانین که مهم‌ترین آن ارتقای کیفیت ساخت و ساز در کشور است در قالب یک برنامه بلندمدت دست پیدا کرد.

وی تصریح کرد: با تدوین برنامه راهبردی مسائل تأثیرگذار مرتبط با محیط خارجی و داخلی سازمان بررسی می‌شود و قبل از مواجهه، تشخیص و برای آنها راهکار پیدا خواهد شد.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در خصوص کیفی‌سازی و بهره‌مندی از دانش‌بنیان‌ها اعلام کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان با ارائه راهکارهای مناسب و تعامل با بخش‌های مرتبط با تأمین انرژی کشور، می‌تواند مهندسان را برای استفاده از انرژی‌های نو و تجدید پذیر آموزش داده و از آنان حمایت کند.

نصر ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان در امر روند کنترل استاندارد مصالح ساختمانی می‌تواند با رویکرد دانش‌بنیان اقدامات لازم را برای ارتقای کیفیت در ساخت انجام دهد. در عین حال در ساخت و ساز، برای استفاده صحیح و درست از مصالح استاندارد ساختمانی، مهندسان به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌توانند در راستای استفاده از مصالح استاندارد ساختمانی ایفای نقش کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه یادآور شد: نظارت مهندسان ساختمان بر ساخت و سازها با رویکرد دانش بنیان سبب بهره‌دهی مناسب، آسایش و صرفه اقتصادی در ساختمان‌ها و فضاهای شهری با جهت‌گیری حمایت از مردم و حفظ و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی، منابع، مواد، انرژی و سرمایه‌های ملی می‌شود.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان بر تقویت نیروی انسانی و آموزش با تکیه بر دانش‌بنیان در تأمین ایمنی، دوام و زیبایی ساختمان تاکید کرد.

نصر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن با رویکرد دانش‌بنیان اعلام کرد: ارتقای کیفی ساخت و ساز که در سایه بهره‌مندی از رویکرد دانش‌بنیان محقق خواهد شد از هدر رفت سرمایه‌های ملی جلوگیری می‌کند و به رونق اشتغال می‌انجامد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا