شهر

آماده‌باش برای مقابله با آلودگی‌هوا به سبک بارسلونا

احداث محل شارژ خودروهای الکتریکی در خیابان‌ها، به‌کارگیری آخرین مرحله از ابتکارات شهر هوشمند، آماده‌باش شورای شهر برای مقابله با آلودگی هوا و تمدید خواهر خواندگی با شهر لیل فرانسه عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش صما، شورای شهر سولی‌هال واقع در وست‌میدلندز، فرودگاه بیرمنگام را به یک شاتل خودران ۱۰ نفره مجهز کرد که در مالکیت خود داشت. این شورا آزمایش چگونگی ادغام وسایل نقلیه خودران متصل (CAV) را با شبکه حمل‌ونقل شهر در آینده برعهده دارد.

شورای سولی‌هال اعلام کرد که این پروژه بخشی از برنامه سرمایه‌گذاری مرکزی انگلستان است که تأمین مالی آن توسط سازمان ترکیبی وست‌میدلندز (WMCA) انجام گرفته است و از طرح‌های بهبود مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری تا بازسازی مرکز شهر، طیف وسیعی از پروژه‌های گوناگون را در بر دارد.

بنا بر گفته شورای شهر سولی‌هال، شاتل خودران برای درک محیط اطراف خود و فراهم آوردن ایمنی حرکت از مجموعه‌ای از حسگرها هم‌چون لیدار استفاده می‌کند. این آزمایش با استفاده از وسایل‌نقلیه کاملاً الکتریکی و آزمودن قابلیت‌های آن‌ها در محل، اطمینان حاصل می‌کند که بیرمنگام گام‌های لازم را در راستای دستیابی به هدف کربن‌صفر شدن خالص تا سال ۲۰۳۳ بردارد.

ادینبورگ؛ احداث محل شارژ خودروهای الکتریکی در خیابان‌ها

شورای شهر ادینبورگ اعلام کرد که در راستای دستیابی به هدف کربن‌صفر شدن خالص تا سال ۲۰۳۰، سیستم حمل‌ونقل فعلی شهر را با انواع پاک و کم‌آلاینده مانند وسایل نقلیه الکتریکی جایگزین خواهد کرد و خیابان‌های سراسر این شهر به‌زودی به چندین محل شارژ خودروهای الکتریکی (EV) شامل ۷۱ جایگاه شارژ جدید مجهز خواهد شد.

شورای شهر ادینبورگ پیش از این نیز چندین محل شارژ خودروهای الکتریکی در پارک‌سوارِ «اینگلیستون» راه‌اندازی کرده بود و در نظر دارد به زودی پنج جایگاه شارژ سریع و ۱۴ جایگاه شارژ آهسته دیگر به آن اضافه کند. شورا همچنین با استفاده از داده‌های دو مطالعه صندوق ذخیره انرژی، مکان‌های آینده نصب شارژرهای خودروهای الکتریکی را مورد بررسی قرار داده و برای این منظور یک چارچوب امتیازدهی ایجاد کرده است.

وست‌مینستر؛ به‌کارگیری آخرین مرحله از ابتکارات شهر هوشمند

شورای شهر وست‌مینستر به‌عنوان بخشی از آخرین ابتکارات شهر هوشمند خود برای دسترسی ساکنان به طیف وسیعی از خدمات محلی، کارت دیجیتالی ارائه می‌کند و بدین‌ترتیب ساکنان این شهر می‌توانند برای دسترسی به طیف وسیعی از خدمات و برخورداری از طرح تخفیف محلی، برای یک کارت دیجیتال چند سرویسی ثبت نام کنند. این کارت یکی از اولین گزینه‌هایی است که توسط یکی از مقامات محلی شورای شهر ارائه شده و قابل استفاده با پورتال جدید «وست‌مینستر من» است.

عضو شورای شهر وست‌مینستر گفت: «پورتال جدید «وست‌مینستر من» یک مثال کلیدی از نحوه برنامه‌ریزی شورای شهر برای تبدیل وست‌مینستر به یک شهر هوشمند پیشرو در جهان است که مردم در قلب آن قرار دارند و نشان‌دهنده برداشتن اولین گام کلیدی ما در سفر دیجیتال است. این پورتال دسترسی به خدمات را ساده‌تر و شهودی‌تر می‌کند و تجربه‌ای مبتنی بر فناوری و سازگار با محیط‌زیست را در کنار دیگر کارت‌های موجود در کیف‌پول‌های الکترونیک فراهم می‌آورد.»

 

بارسلونا؛ آماده‌باش شورای شهر برای مقابله با آلودگی هوا

با ثبت سطوح بالایی از ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرومتر (PM10) توسط شبکه پایش و پیش‌بینی آلودگی هوا در کاتالونیا (XVPCA)، اداره کل کیفیت محیط‌زیست و آب‌وهوای دولت کاتالونیا از بیست‌ونهم مارس مرحله هشدار پیشگیرانه PM10 را در منطقه بارسلونا فعال کرده است. با توجه به این وضعیت شورای شهر بارسلونا برای به‌کارگیری مجموعه‌ای از اقدامات برای مقابله با آلودگی هوا در حال آماده‌باش قرار دارد و برای کمک به بهبود کیفیت هوا و جلوگیری از تولید بیشتر ذرات معلق به ابلاغ مجموعه‌ای از توصیه‌های ایمنی به مردم اقدام کرده است.

از جمله توصیه‌های شواری شهر به مردم بارسلونا عبارت است از استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی یا تردد با پای پیاده و دوچرخه‌سواری، عبور و مرور از خیابان‌هایی با حجم ترافیک پایین، به‌اشتراک‌گذاری خودرو یا استفاده از وسایل‌نقلیه با آلایندگی کمتر در صورت ممکن نبود جابجایی با دوچرخه یا پای پیاده و در عین حال تشویق رانندگان به رانندگی کارآمدتر با شتاب‌گیری تدریجی، سرعت کمتر، استفاده از دنده برای کاهش سرعت، اجتناب از شتاب‌گیری و ترمز ناگهانی و مواردی از این قبیل.

شورای شهر بارسلونا همچنین در حال انجام اقدامات از پیش تعیین‌شده‌ای هم‌چون آبپاشی خیابان‌هایی با بیشترین حجم ترافیک، آبیاری پارک‌های سنگ‌فرش‌نشده و اجتناب از استفاده از دمنده‌های هوا است و به صاحبان مشاغل کارگاهی هشدار داده است که همه اقدامات زیست‌محیطی را به کار گیرند.

لیدز؛ تمدید خواهر خواندگی با شهر لیل فرانسه

لیدز انگلستان بیش از ۵۰ سال است که با لیل فرانسه خواهرخوانده شده و در طول این مدت دو شهر در طیف وسیعی از پروژه‌های هنری، آموزشی و تجاری همکاری‌های نزدیکی داشته‌اند. اکنون و پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، دو شهر خواهرخوانده با امضای توافق‌نامه‌ای جدید به‌عنوان بخشی از تلاش‌های انجام‌گرفته برای حفظ، تداوم و تقویت همکاری‌ها، پیمان خواهرخواندگی خود را تمدید و روابط میان دو شهر را مستحکم کردند.

رئیس شورای شهر لیدز برای شرکت در مراسم امضای این توافق‌نامه به لیل سفر و با مشاور شهرداری شمال فرانسه در بخش روابط بین‌الملل ملاقات کرد. در این ملاقات دو مقام شهری درباره موضوعات مختلفی به گفت‌وگو پرداختند و در نهایت پس از عقد نهایی توافق‌نامه و بازگشت به لیدز، شورای شهر اعلام کرد این توافق جدید متعهد می‌شود که لیدز و لیل با هدف حمایت از اقتصادهای محلی، ایجاد شغل، افزایش انسجام اجتماعی و حمایت از تنوع‌های فرهنگی در تعدادی از زمینه‌ها هم‌چون انگیزه‌بخشی به جوانان، سلامت و رفاه، تغییرات آب‌وهوایی و رشد فراگیر با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

شورای شهر لیدز سال گذشته نیز برای تجدید همکاری با خواهرخوانده‌های اروپایی خود به امضای توافق‌نامه جدید با دورتموند در آلمان و برنو در جمهوری چک اقدام کرده بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا