دانشنامه ساخت و ساز

کمپرسور باد ساختمانی چیست + راهنمای خرید

در حال حاضر تولید کمپرسورها رونق گرفته و تنوع محصول در این دستگاه ها نیز بسیار بالا رفته و برندهای مختلفی در این حوزه به تولید دستگاه مشغول شده اند. این دستگاه ها برای مصارف خانگی، ساختمانی و صنعتی تولید می شوند. هر کس با توجه به نیاز خود به دنبال تهیه یک پمپ هوا است تا بتواند کارهای مورد نظر خود را انجام دهد. اگر شما اطلاعات کافی در زمینه خرید کمپرسور باد ساختمانی ندارید، ما در این مطلب با راهنمای خرید آن به شما یاری خواهیم کرد تا انتخاب مناسبی هنگام خرید داشته باشید.

کمپرسور باد ساختمانی چیست؟

همانطور که می دانید پمپ های هوا، مصارف مختلفی دارند. تفاوت در ویژگی های این وسایل، سبب استفاده از آنها در مصارف مختلف شده است. این محصول را می توان از نظر کاربرد و نوع مصرف به سه دسته کمپرسور باد ساختمانی، خانگی و صنعتی تقسیم بندی کرد. نوع خانگی این دستگاه ها سبک، کم حجم و قابل حمل هستند و در مقابل، نوع صنعتی سنگین، حجیم مانند پمپ باد ماشین و برای استفاده در فشارهای بسیار بالا به کار گرفته می شوند.

این نوع از دستگاه ها از نوع متوسط هستند که نسبت به نوع خانگی دارای قدرت و فشار زیاد هستند. برخی از این نوع نیز قابل حمل هستند و در باد کردن لاستیک دوچرخه، لاستیک ماشین، رنگ کاری وسایل مختلف در منزل، تعمیرات جاده ای و … کاربرد ویژه ای دارند.

نکات خرید کمپرسور باد ساختمانی

با توجه به اینکه پمپ هوای ساختمانی کاربرد وسیعی دارد و هر شخصی می تواند به راحتی از آن استفاده کند، خرید این دستگاه رو به افزایش است. انواع گوناگونی از این وسایل توسط برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه شده است که انتخاب بهترین مارک کمپرسور باد ساختمانی را دشوار کرده است. افرادی که بدون داشتن اطلاعات کافی، اقدام به خرید این دستگاه می کنند، ممکن است انتخاب نادرستی داشته باشند.

خوشبختانه وجود گستره اینترنت این امکان را به هر فردی داده است تا از پشت سیستم، مشخصات محصولات مختلف را بررسی کرده و اطلاعات جامعی کسب کند. در این مطلب می توانید راهنمای خرید کمپرسور باد ساختمانی را مطالعه کنید تا هنگام خرید انتخاب درستی داشته باشید.

قابلیت حمل

در خرید کمپرسور باد ساختمانی به این نکته باید توجه داشته باشید که این دستگاه ها به صورت قابل حمل و ثابت در بازار موجود است. هر کدام از این ها مزایای ویژه ای دارند که هر فرد با توجه به نیاز خود از آنها بهره می برد. پمپ های هوای قابل حمل در مسافرت  بسیار مفید هستند و ساختار آنها به شکلی است که حجم بسیار کمی در نظر گرفته شده است. از نوع ثابت این محصولات نیز در پارکینگ خانه ها و یا کارگاه های کوچک استفاده های بهینه می شود. شما با توجه به نیاز خود می توانید دستگاه مناسبی را تهیه کنید.

صدا دار یا سایلنت

بدون شک در راهنمای خرید کمپرسور باد ساختمانی توجه به صدای آن مساله بسیار مهمی است. این دستگاه ها را می توان به دو دسته صدادار و بدون صدا (سایلنت) تقسیم بندی کرد. به این مساله دقت داشته باشید که نوع سایلنت نسبت به نوع صدادار قدرت کمتری دارند. پمپ های هوایی که در حین استفاده از آنها، صدای زیادی تولید می شود اغلب در صنایع بزرگ به کار گرفته می شوند که نیاز دائمی به فشار هوا وجود دارد.

کمپرسورهای بی صدا باید پس از مدتی کار کردن، استراحت کنند و نمی توان از آنها به صورت یکپارچه استفاده کرد. اگر از این دستگاه در محیط های مسکونی استفاده خواهید کرد، برای اینکه مزاحمت صوتی ایجاد نشود، بهتر است از مدل سایلنت بهره بگیرید. بنابراین هنگام خرید این محصول به این مورد مهم توجه داشته باشید. قیمت کمپرسور باد ساختمانی به دلیل سایلنت بودن کمی بیشتر اعلام می شود ولی ارزش این ویژگی بسیار زیاد است.

اندازه مخزن

در انتخاب کمپرسور باد ساختمانی توجه به اندازه مخزن نیز حائز اهمیت است. این محصولات از نظر مخزن تنوع زیادی دارند ولی به طور کلی می توان به سه دسته مخزن کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم بندی کرد. در مصارف ساختمانی و خانگی نیاز به مخزن بزرگ نیست و از مخازن کوچک می توان بالاترین بهره را برد. برای کارهایی مانند منگنه کوب، پولیش بادی، رنگ کاری و … از مخازن حدودا ۱۰۰ لیتری و برای خاک روبی، باد کردن لاستیک دوچرخه و … از مخازن ۵ لیتری می توان استفاده کرد. حال شما نیز با توجه به نیاز خود می توانید حجم مخصوصی از مخازن این محصولات را انتخاب کنید.

برند

در دنیای امروز در هر حرفه ای، افراد متخصص زیادی فعالیت می کنند. این فعالیت ها سبب می شود تا محصولات متنوعی از هر محصول در بازار موجود باشد. در زمینه کمپرسور باد ساختمانی نیز برندهای مختلفی در جهان فعال هستند و هر کدام با توجه به کیفیت و دقت محصول خود، قیمتی برای محصول خود اعلام کرده اند. اگر شما در بازار سر در گم شدید و نتوانستید برند خاصی را به عنوان بهترین مارک کمپرسور باد ساختمانی انتخاب کنید، هیچ شکی نکنید. در این مورد باید تحقیق کنید و از افراد با تجربه در این کار مشورت بگیرید تا محصولی مناسب با نیاز خود را بیابید.

مقدار هوای فشرده

یکی از مهم ترین مشخصه های کمپرسور باد ساختمانی، حجم هوای فشرده ای است که دستگاه تولید می کند. این حجم هوای تولید شده بر حسب متر مکعب بر دقیقه گزارش می شود. هر چقدر این رقم بالا باشد، نشانگر این خواهد بود که دستگاه قدرت زیادی دارد. این مشخصه به اختصار CMF نامگذاری شده است و در هنگام خرید دستگاه، لازم است این مشخصه به طور کلی سنجیده شود. هر چه CMF دستگاه بیشتر باشد، قیمت کمپرسور باد ساختمانی نیز بالاتر خواهد بود. اگر شما این دستگاه را برای مصارف ساختمانی تهیه می کنید، نیازی به هزینه زیاد نیست و با یک دستگاه متوسط نیز می توانید نیاز خود را برطرف کنید.

قیمت کمپرسور باد ساختمانی

مهم ترین فاکتور برای هر خریدار هنگام خرید، قیمت محصول است. با توجه به قدرت، توان، اندازه مخزن، میزان حجم هوای تولید شده، صدا دار یا بی صدا بودن، برند دستگاه و … قیمت کمپرسور باد ساختمانی تعیین می شود. این نکته را در نظر بگیرید که قیمت بالای این کالا نشانگر بهترین مارک کمپرسور باد ساختمانی نیست. تناسب کیفیت و قیمت همواره باید مورد بررسی قرار گیرد تا با توجه به نیاز و مصرف، بهترین دستگاه انتخاب شود.

جمع بندی

در دنیای امروز کارهای زیادی وجود دارد که به وسیله کمپرسور باد انجام دادن آنها تسهیل می شود. در گرد روبی، باد کردن لاستیک، رنگ کاری، منگنه کوبی و یا در صنایع بزرگ از پمپ های هوای مختلفی متناسب با نیاز استفاده می شود. از انواع کمپرسورهای باد، در این مطلب شما با کمپرسور باد ساختمانی آشنا شدید. توجه داشته باشید که در هنگام خرید توجه به کیفیت قطعات، برند و قیمت کمپرسور باد ساختمانی بسیار حائز اهمیت است.

برای خرید کمپرسور باد مختلف اعم از صنعتی، خانگی و ساختمانی می توانید به سایت ایران کمپرسور https://irancompressor.com/ مراجعه کنید و از میان محصولات مختلف، کمپرسور مورد نظر خود را تهیه نمایید. شما با تماس گرفتن با شماره های مندرج در سایت می توانید راهنمایی های لازم را از مشاورین مجموعه دریافت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا