دانشنامه ساخت و ساز

نحوه تولید شیشه سکوریت چگونه است؟

نحوه تولید شیشه سکوریت چگونه است؟

برخلاف تصور عموم شیشه سکوریت از مواد خاص و ویژه‌ای تولید نمی‌شود، بلکه همان شیشه معمولی است که در یک فرآیند تخصصی پیچیده مقاوم سازی می‌شود. از آنجا که شیشه پس از ایمن سازی بسیار سخت و مقاوم می‌شود قبل از مرحله آماده سازی باید به ابعاد مناسب برش داده شود و اگر نیاز به سوراخ کردن داشته باشد حتما آماده سازی شود. اگر بخواهید شیشه سکوریت را پس از آماده سازی برش دهید به هزاران ذره ریز و گرد مانند تقسیم می‌شود. در این مطلب به بررسی نحوه تولید و ارائه این محصول می‌پردازیم.

چه عملیاتی برای مقاوم سازی شیشه سکوریت انجام می‌شود؟

عملیاتی که طی آن شیشه معمولی مقاومت مکانیکی بیشتری پیدا می‌کند سکوریت سازی نامیده می‌شود. مقاومت این شیشه‌ها بعد از انجام فرآیندها ۴ تا ۵ برابر بیشتر از قبل می‌شود و قادر خواهد بود سخت‌ترین ضربات را هم تحمل کند. این مقاوم سازی در برابر تغییرات ناگهانی آب و هوا همچنین وزن برف هم اثر گذار است، به نحوی که می‌توان آن را در سردسیرترین نقاط کشور هم با خیال آسوده بکار گرفت.

بخش عمده مسئولیت مقاوم سازی شیشه بر عهده کوره‌های صنعتی مخصوصی است که در انواع و اقسام مختلف وجود دارند. بعد از اینکه شیشه حرارت بالای ۱۰۰ درجه را تحمل کرد و خروج از کوره ناگهان سرد می‌شود، در همان لحظه لایه‌های بیرونی که شوک بیشتر و سریعتری را تحمل کردند مقاومت بالایی پیدا می‌کنند. به این ترتیب شیشه سکوریت تولید می‌شود.

اغلب شیشه دوجداره‌های موجود در بازار با شیشه سکوریت تولید می‌شوند همچنین از آن برای ساخت نمای ساختمان، بالکن شیشه‌ای و حتی پوشش اطراف دوش حمام یا پارتیشن بندی استخرها هم استفاده می‌شود. تنوع کاربردهای این شیشه‌ها هر روز در حال افزایش است و طراحان ساختمان به دلیل قابلیت عبور دادن نور در کنار مقاومت بالا از آن برای ساخت نرده شیشه‌ای، گلخانه و نمای ساختمان هم استفاده می‌کنند.

استفاده از شیشه به ساختمان اعم از مسکونی و تجاری جلوه‌ای زیبا داده و باعث مدرن‌تر شدن آن می‌شود. از این شیشه‌ها می‌توان در فضای بانک، مهد کودک، مدارس و سایر مکان‌هایی که محل رفت و آمد انسان‌ها است با خیال راحت استفاده کرد چراکه علاوه بر مقاومت بالا بسیار ایمن هستند و احتمال آسیب رساندن آن‌ها به بدن انسان یا بریدن سطح پوست انسان بسیار پایین است. از این شیشه‌ها در شیشه بازشو نمایشگاهی هم استفاده می‌شود.

مهمترین تفاوت شیشه سکوریت با سایر شیشه‌ها در چیست؟

شیشه‌های سکوریت تنوع رنگ بالایی دارند و علاوه بر این مقاوم سازی آن‌ها باعث شده که کاربردهای متنوع‌تری داشته باشند. از شیشه‌های مقاوم سازی شده به دلیل عمر طولانی‌تر استقبال زیادی می‌شود و در عین حال هزینه خرید و نصب آن‌ها هم نسبت به شیشه‌های معمولی بیشتر خواهد بود.

شیشه‌های سکوریت را نمی‌توان از شیشه بری‌های سطح شهر خریداری کرد، بلکه تنها واحدهای صنعتی خاص با مجوزهای ویژه توان تولید و برش این محصولات را دارند. اگر عملیات مقاوم سازی شیشه به درستی انجام نشود قطعا کیفیت لازم را پیدا نخواهد کرد به همین دلیل برای سفارش و خرید انواع شیشه سکوریت حتما باید به مراکز معتبر که استانداردهای قانونی را به دست آوردند مراجعه کنید.

اندازه گیری و نصب شیشه سکوریت حتما باید توسط افراد حرفه‌ای انجام شود در غیر اینصورت ممکن است هزینه‌های سنگینی را به سفارش دهنده تحمیل کند. صنعت ساختمان سازی روی شیشه‌های سکوریت حساب ویژه باز کرده و انتظار می‌رود این صنعت طی سال‌های آینده شرایط بهتری داشته و فروش بالاتری هم به دست آورد. در حال حاضر نماهای شیشه‌ای ساختمان طرفداران زیادی دارد و در فرآیند بازسازی ساختمان‌ها هم نسبت به گذشته شیشه‌های سکوریت بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر قصد خرید شیشه سکوریت را دارید به دلیل حجم بالای سفارش‌ها حتما باید سفارش خود را به موقع ثبت کنید تا در زمان نیاز خودتان بتوانید آن را تحویل بگیرید.

قیمت شیشه سکوریت چطور تعیین می‌شود؟

قیمت شیشه سکوریت به عوامل مختلفی مثل ابعاد و ضخامت آن بستگی مستقیم دارد. همچنین رنگ و نوع کوره‌ای که شیشه در آن تولید می‌شود هم روی قیمت شیشه سکوریت بی‌تاثیر نیست. برندهای شناخته شده و معتبر که کیفیت محصولات آن تایید شده معمولا هزینه بیشتری دریافت می‌کنند.

متریال تولید شیشه هم بسیار مهم است و اگر فرآیند به خوبی انجام شده باشد این شیشه مقاومت خیلی خوبی خواهد داشت. از این شیشه‌ها در صنایع خاص مثل خودروسازی هم استفاده می‌شود. میزان مقاومت شیشه از اصلی‌ترین عواملی است که قیمت شیشه سکوریت را تعیین می‌کند.

برای اینکه شیشه سکوریت باکیفیت خریداری کنید و هزینه اضافه از شما دریافت نشود باید شناخت خوبی از این شیشه‌ها داشته باشید و بتوانید فرق آن‌ها را با شیشه معمولی تشخیص دهید. افرادی که در صنعت ساختمان سازی تجربه و تخصص ندارند بهتر است برای خرید شیشه حتما به مراکز معتبر مراجعه کنند و قبل از تصمیم گیری نهایی از مشاوران حرفه‌ای کمک بگیرند که ضخامت و نوع شیشه را بر حسب نیازشان تعیین کنند.

معمولا شرکت‌های تولید شیشه سکوریت خدمات پشتیبانی خوبی دارند و کارشناسان آن‌ها پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود. هنگام خرید شیشه سکوریت به نصب آن هم توجه داشته باشید، به هیچ عنوان برای کاهش هزینه‌ها نصب را به افراد تازه‌کار که تجربه کافی ندارند نسپارید چراکه علاوه براینکه ممکن است به شیشه آسیب وارد کنند این امکان وجود دارد که آب بندی آن به خوبی انجام نشده و گرد و غبار یا باد از فضاهایی که به اندازه کافی مقاوم سازی نشده نفوذ کنند.

سخن پایانی

در حال حاضر شیشه سکوریت با فناوری‌های مدرن در کوره‌های ویژه در ایران تولید می‌شود و هر روز برکیفیت محصولات تولیدی هم افزوده خواهد شد. اگر قصد استفاده از این شیشه‌ها در نمای ساختمان و فضاهای عمومی را دارید قبل از هر اقدامی باید سایز دقیق آن را مشخص کنید. چراکه بعد از تولید شیشه سکوریت امکان برش آن وجود ندارد و هر اقدامی برای تغییر سایز می‌تواند به شکستن آن منجر شود.

شیشه سکوریت به سبب مقاوم سازی ایمنی بالایی دارد و در بخش‌های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، قیمت این شیشه‌ها بسته به کیفیت محصول، ابعاد، رنگ و شرکت سازنده تعیین می‌شود. شیشه سکوریت رفلکس که به دلیل حفظ حریم خصوصی در نمای ساختمان کاربرد زیادی دارد سطحی شیشه مانند دارد که به عابران اجازه نمی‌دهد فضای داخلی خانه را مشاهده کنند. این شیشه‌ها تلفات انسانی و هدر رفت انرژی را به حداقل رسانده به همین دلیل با استقبال بالایی مواجه شدند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا