مسکن و ساختمان

رونمایی از سیستم ملی رتبه‌بندی ساختمان پایدار به نام سرو سبز

در نخستین روز از برگزاری پنجمین نمایشگاه و همایش ساختمان پایدار، پنل معرفی و امکان‌سنجی پیاده‌سازی سیستم‌ ملی رتبه‌بندی ساختمان سبز و پایدار ایران به نام سرو سبز برگزار می‌شود.

صنعت ساختمان جزو صنایع اصلی و موثر در توسعه کشورها به‌شمار می‌رود. به دلیل گستردگی و ارتباط مستقیم صنعت ساختمان با منابع طبیعی، آلاینده‌ها و سلامت انسان‌ها در دهه‌های اخیر از لحاظ زیست‌محیطی اهمیت ویژه‌ای یافته است. به همین دلیل برای دستیابی به توسعه پایدار در این صنعت، کشورهای توسعه یافته معیارها و استانداردهایی متناسب با اقلیم جغرافیایی و شرایط محیطی خود تدوین کرده‌اند. حال ایران نیز موفق به تدوین سیستم رتبه‌بندی ساختمان‌های سبز و پایدار شده است. این سیستم بناست در روز نخست پنجمین همایش ساختمان پایدار در پنل معرفی و امکان‌سنجی این سیستم به دبیری دکتر بهروز محمدکاری، رئیس بخش انرژی و نور مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی رونمایی و امکان‌سنجی شود.

رونمایی از سیستم ملی رتبه‌بندی ساختمان پایدار به نام سرو سبز

در این پنل دکتر حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی، دکتر سید جواد قانع‌فر رئیس امور نظام فنی، اجرایی، مشاوران و پیمانکاران سازمان برنامه و بودجه کشور، مهندس رضا شیخ‌انصاری مسئول راه‌اندازی سامانه ملی پایش مصرف انرژی ساختمان‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مهندس مهدی صالحی مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران، دکتر مهدی بقایی رئیس گروه توسعه فناوری‌های نوین ساخت مسکن سازمان ملی زمین و مسکن و مهندس احمدرضا طاهری اصل رئیس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست سازمان نظام مهندسی کشور نیز حضور دارند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا