مسکن و ساختمان

نورپردازی یک ساختمان سه طبقه ۱.۳ مگاوات برق مصرف می‌کند

بخشایی، معاون فروش وخدمات مشترکین شرکت برق خراسان جنوبی گفت: روشنایی تزئینی ساختمان ها از عوامل افزایش مصرف برق در استان است.

محسن بخشایی اظهارکرد: در تحقیقات میدانی مشخص شد که روشنایی تزئینی ساختمان های بالای سه سقف علی رغم اینکه از لامپ های ال ای  دی استفاده می کنند اما رقم قابل توجهی است.

 وی میزان مصرف برق تزئینی یک ساختمان سه طبقه حدود ۱.۳ مگاوات است بیان کرد: حداقل توان مصرفی برق برای روشنایی تزئینی یک ساختمان ۵ طبقه بیش از ۱۵۰ وات است که از شب تا صبح بلا استفاده روشن است.

معاون فروش وخدمات مشترکین شرکت برق خراسان جنوبی در ادامه در خصوص مدیریت مصرف برق در ادارات هم گفت: ادارات موظف به کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و ۹۰ درصدی بعد از ساعت اداری هستند.

 وی با تاکید بر اینکه ادارات موظف به استفاده از مولدین اضطراری خود در ساعت اوج مصرف خود هستند، عنوان کرد: دمای سیستم های سرمایشی ادارات باید روی ۲۶ درجه تنظیم شود.

بخشایی با اذعان به اینکه همچین تابلوی سردرب ادارات در شب بایستی خاموش باشد، اضافه کرد: بعد از تعطیلی ادارات، بار برق استان بین ۱۰ تا۱۲ مگاوات کاهش می یابد.

 وی با بیان اینکه سیستم های سرمایشی اغلب با بازدهی پایین سهم عمده‌ای در افزایش مصرف برق دارند ، بیان کرد: ۲۳ هزار مگاوات مصرف سیستم‌های سرمایشی در ساعات اوج مصرف است.

وی با بیان اینکه به دلیل خشکسالی ها و کمبود بارندگی ها چاه های کشاورزی از اسفند ماه سال گذشته راه اندازی شده است، ادامه داد: مصرف چاه های کشاورزی طی سالیان گذشته در اردیبهشت ماه آغاز می شده است.

معاون فروش وخدمات مشترکین شرکت برق خراسان جنوبی بر رعایت الگوی مصرف توسط مشترکان خانگی هم تاکید کرد و افزود: مشترکان می توانند با رعایت الگوهای ساده مدیریت مصرف بدون اینکه به رفاه خانوار آسیبی وارد شود صنعت برق را در تامین برق پایدار و مستمر یاری کنند.

بخشایی استفاده از دور کند کولر های آبی را به عنوان یکی از راهکارهای مدیریت مصرف اعلام کرد و بیان داشت: عدم استفاده از لوازم برقی پر مصرف در ساعت های اوج بار، خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از روشنایی روز از دیگر راهکارها در صرفه جویی برق است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا