حمل و نقل

ساخت راه‌آهن شلمچه-بصره کلید خورد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد از آغاز عملیات اجرای پروژه های عمرانی در مناطق آزاد در روز جاری با دستور رئیس‌جمهور خبر داد که یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها، احداث راه‌آهن شملچه-بصره است.

به گزارش صما به نقل از مهر، حمیدرضا مومنی امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که با حضور رئیس‌جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس با مناطق آزاد در حال برگزاری است، گفت: امروز عملیات اجرایی ۵۲ پروژه با ارزش ۶۲ هزار میلیارد تومان آغاز شد. این پروژه‌ها شامل پروژه‌های پتروشیمی، گردشگری، راه‌آهن شلمچه بصره، باغات گلخانه‌ای، مجتمع‌های تجاری و رفاهی، پارک آبی، تله‌کابین و پیست اسکی در مناطق آزاد ارس، اروند، ماکو، انزلی، کیش، قشم و چابهار می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله این پروژه‌هایی که امروز عملیات احداث آن آغاز می‌شود، احداث راه‌آهن شملچه-بصره در منطقه آزاد اروند است.

مومنی افزود: در حال حاضر ۶۲۱ پروژه عمرانی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۴۸ هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حال اجرا است که به طور متوسط پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد دارند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: در ماه‌های آتی با بهره‌برداری از این پروژه‌های در حال اجرا، ۳۷ هزار نفر مشغول به کار خواهند شد و عمده سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها را بخش خصوصی برعهده گرفته است.

به گفته مومنی، این پروژه‌ها شامل پتروشیمی، فولاد، روی، احداث مخازن، انبار، گردشگری، ساخت اسکله، نیروگاه و آب شیرین‌کن در مناطق آزاد ارس، اروند، انزلی، چابهار، قشم، کیش و ماکو هستند که سهم دولت در این پروژه‌ها تنها چهار درصد است.

وی خاطرنشان کرد: امروز با دستور رئیس‌جمهور عملیات اجرایی ۶۲ پروژه به ارزش ۴۲ هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آغاز خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا