مسکن و ساختمان

معاون وزیر راه و شهرسازی:

برنامه اجرایی ۱۴۵ هزار واحد مسکن ملی آغاز شده است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: از سال ۹۸ که ۱۴۵ هزار واحد از تعهد ۴۰۰ هزار واحدی اقدام ملی را بر عهده شرکت بازآفرینی شهری قرار دادند برنامه های اجرایی آغاز شده است.

به گزارش صما، مهدی عبوری روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی بزرگترین طرح تولید مسکن کشور اظهار داشت: ۱۰۰ هزار واحد از این واحدها به صورت خود مالکی است که عملیات ۴۰ هزار واحد آن آغاز شده است و تا پایان شهریور ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: بقیه واحدها در انتشار تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه قرار داد که طی تفاهمنامه‌ای که با بانک مسکن داریم ادامه یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اضافه کرد: ۴۵ هزار واحد نیز در زمین‌های ملکی شرکت بازآفرینی شهری ایران بوده که ۱۰ هزار واحد امروز به عنوان بزرگترین طرح تولید مسکن کشور است جزیی از این طرح است.

امضای قرارداد تامین مالی سه هزار میلیارد تومانی

عبوری ابراز داشت: در آستانه فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس، بزرگترین طرح تولید و عرضه مسکن در شهر بندرعباس در زمینی افزون بر سه و نیم میلیون متر مربع در محدوده قانونی شهر با ظرفیت ۱۰ هزار واحد مسکن و تامین همه خدمات زیربنایی و روبنایی امروز آغاز می شود.

وی بیان داشت: روز گذشته قرارداد تامین مالی سه هزار میلیارد تومانی برای اجرای این طرح امضا شد و بخشی از تامین مالی تولید مسکن را اتاق تعاون برعهده گرفت و امروز تفاهم نامه این طرح بزرگ به امضا رسید.

عبوری خاطرنشان کرد: تمام مراحل اجرایی این طرح از قرارداد، ابلاغ آن، تامین مالی، مشارکت بانک و پیش پروانه انجام شده است و با توجه به اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با آغاز این طرح ۱۴ هزار نفر به صورت مستقیم و ۱۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

۲ هزار و ۶۰۰ طرح تا پایان سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت:‌از امروز تا پایان ماه سی و هشتم کارگاه فعال خواهد ماند تا طرح در این بازه آماده بهره‌برداری شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سال ۹۶ برنامه ستاد ملی باز آفرینی شهری در هیات وزیران تصویب شد و براساس آن اقدام های کالبدی سه‌گانه شامل طرح‌های زیر بنایی، روبنایی و طرح مهم تولید مسکن به همراه توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی بافت‌های سکونتگاهی در دستور کار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گرفت.

وی ادامه داد: اقدام‌های انجام شده در این شرکت با رویکرد اقدام مشترک در سطح ستاد باز آفرینی ملی، استانی و شهرستانی موفقیت‌های خوبی داشته است.

عبوری بیان کرد: در ابتدا ۹ هزار طرح با اعتباری افزون بر ۱۲ هزار میلیارد تومان در ۶۴۰ طرح بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیر رسمی و مناطق تاریخی در کشور آغاز بکار کرده است، ۲ هزار و ۶۰۰ طرح با اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است که جهش بسیار خوبی در زمینه خدمات رسانی به بافت های ناکارامد در را شاهد بودیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:  این جهش عملکردی محصول رویکرد برنامه ریزی بخشی و فرا بخشی در سطح ستادهای باز آفرینی شهری بوده است، از سال ۸۵ تا ۹۷ تعداد ۴۵۳ طرح در سکونتگاه‌های غیررسمی انجام شده تنها و از سال ۹۷ تا پایان پارسال افزون بر یک هزار و ۸۰۰ طرح در این سکونتگاه‌ها به بهره برداری رسیده که اتفاق مهمی در ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی در سراسر کشور است.

حل معضل حاشیه نشینی یکی از سه اولویت اساسی اجتماعی کشور است

وی افزود: همه این اقدام‌ها براساس دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده که حل معضل حاشیه نشینی یکی از سه اولویت اساسی اجتماعی کشور است، دستورهایی که وزیر محترم راه و شهرسازی به ستاد بازآفرینی شهری دادند در ۳۵۱ محله سکونتگاهی پس تهیه طرح اقدام‌های اجرایی آغاز شده است.

عبوری خاطر نشان کرد:۱۶۰ محله دیگر شناسایی و توسط دفاتر تسهیل گری به این ۳۵۱ محله اضافه شده و هم اکنون بیش از ۵۰۰ محله سکونتگاهی غیررسمی در سراسر کشور برای حل مسایل زیربنایی و روبنایی آن درحال اجرای برنامه هستیم.

وی گفت: ساماندهی محله‌های حاشیه نشین مانند یک هزار واحد مسکونی در چابهار برای جابه‌جایی ساکنان زاغه‌نشین اتفاق های فوق‌العاده‌ای است که مقام معظم رهبری انتظار دارد.

وی ابراز داشت: اجرای طرح یک هزار و ۵۸۰ واحدی سپیدار اهواز برای جابه‌جایی ساکنان مناطق پرخطر منبع آب، احداث ۲ هزار و ۲۰۰ واحد در طرح شاملو مشهد و دیگر طرح های تولید مسکن که برای جابه‌جایی ساکنان در سکونتگاه‌های غیر رسمی درحال انجام است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا