مسکن و ساختمان

وزیر راه‌‌وشهرسازی:

شهر جدید تیس از شهرهای مدرن و فاخر کشور خواهد بود

در راستای توسعه و رفع حاشیه‌نشینی و ساماندهی چابهار، در کنار توسعه فرودگاه و بندر، ساختار شهر جدید تیس در حال ایجاد است.

‌وزیر راه‌وشهرسازی در سفر به چابهار و بازدید از آن بندر، در خصوص احداث پروژه یک‌هزار واحدی در مرادآباد، گفت: چابهار یکی از قطب‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی کشور خواهد شد و برای ما مهم است که زیرساخت‌های منطقه توسعه یابد که اینکار در حال انجام است.

به گزارش صما،‌ محمد اسلامی با بیان اینکه در راستای توسعه چابهار، بندر توسعه یافته است و فرودگاه در برنامه توسعه قرار دارد، افزود: متعاقب توسعه بندر و فرودگاه، ایجاد سکونتگاه و شهر سکونتگاهی که بتواند ترکیبی از فعالیت و سکونت را در درون خود جای بدهد در برنامه قرار گرفت. از گذشته شهر جدید تیس برای این مهم طراحی شده بود که سال گذشته ساختار حقوقی شهر را تشکیل دادیم.

پیمانکار و شرکت‌های سرمایه‌گذار در حال ایجاد ساختار و کالبد شهر جدید تیس

وزیر راه‌وشهرسازی ادامه داد: طراحی شهر بر اساس طرح جامعی که در شورای‌ عالی شهرسازی و معماری مصوب شده بود برای اجرا ابلاغ شد. اکنون پیمانکار و شرکت‌های سرمایه‌گذار در حال ایجاد ساختار و کالبد شهر جدید هستند که زیرساخت‌ها نیز در حال اجراست.

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام برای مردم چابهار انجام شده و احداث پروژه‌های مسکونی برای پوشش دادن به تقاضای مردم آغاز شده است. شهر جدید تیس یکی از شهرهای مدرن و فاخر کشور خواهد بود.

اسلامی با اظهار اینکه به منظور توسعه همه‌جانبه چابهار، موضوع مهمی را که در شهر چابهار در دستور کار داریم ساماندهی چابهار و مقابله با حاشیه‌نشینی است، تصریح کرد: به همین منظور، برای مردم ساکن در منطقه و همچنین مردمی که به سیستان‌وبلوچستان مهاجرت کردند، تعیین وضعیت و هویت انجام شد. این کار برای لحاظ شناسایی جمعیت و سکونتگاه مناسب هم برای روستاهای چابهار و هم برای مناطق حاشیه چابهار حاشیه‌‌نشینی انجام شد.

رفع کامل حاشیه‌نشینی امسال در چابهار محقق می‌شود

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه بزرگ‌ترین کار تاریخی برای رفع حاشیه‌نشینی با نقش ارزنده‌ای که استاندار و مسئولان محلی ایجاد کردند از سال‌های ۹۸ تاکنون انجام شد و در دست اجراست، توضیح داد: این امر نیازمند آن است که مردم در مناطق مورد هدف برنامه مشارکت کامل داشته باشند و در ۱۴۰۰ پدیده سکونتگاه‌های غیررسمی و سازه‌های ناپایدار چابهار را جمع کنیم و مردم در سکونتگاه‌های مناسب زندگی کنند.

اسلامی در خصوص تازه‌ترین وضعیت راه‌آهن چابهار نیز با بیان اینکه فعالیت راه‌آهن به خوبی در همه جبهه‌های آن در حال انجام است، اعلام کرد: حداکثر اوایل سال ۱۴۰۱ مردم صدای حرکت قطار را در چابهار از طریق زاهدان خواهند شنید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا