مسکن و ساختمان

افزایش تسهیلات مسکن ملی به ۱۵۰ میلیون تومان منتظر ابلاغ بانک مرکزی

بانک مرکزی با پیشنهاد وزارت راه‌وشهرسازی برای افزایش سقف تسهیلات مسکن ملی موافقت کرده و آن را به تصویب رسانده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن، طرح این پیشنهاد را با هدف افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن ملی بیان کرد.

جواد حق‌شناس با اعلام اینکه بر اساس این مصوبه سقف تسهیلات مسکن ملی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد، تصریح کرد: بانک مرکزی این مصوبه را بزودی و طی هفته آینده به سیستم بانکی ابلاغ خواهد کرد.

وی با اظهار اینکه ۵۰ درصد توانایی متقاضیان در این طرح افزایش یافته است، گفت: با فرض تمام شدن قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی مسکن ملی، رسیدن سقف تسهیلات به ۲۰۰ میلیون تومان بهتر بود.

حق‌شناس در عین حال اظهار داشت: گذشته از مشکلاتی که بانک مرکزی و سیستم بانکی دارند، باید به توان بازپرداخت اقساط از سوی متقاضیان مسکن ملی نیز توجه کرد.

تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصدی ارائه می‌شود

به‌گفته معاون مسکن شهری بنیاد مسکن همچنین نرخ سود این تسهیلات را ۱۸ درصد است.

وی همچنین تصریح کرد: متوسط بین ۱۸ ماه زمان می‌برد که کار عملیات ساختمانی پروژه‌ها به اتمام برسد؛ البته این مدت زمان وابسته به تکمیل آورده متقاضیان در زمان و مهلت تعیین شده است.

حق‌شناس باتوجه‌به به اعلام برخی از متقاضیان مبنی ناتوانی در پرداخت اقساط ساخت مسکن ملی در ۲۴ ماه، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای افزایش این مدت به ۳۰ ماه هستیم.

به‌گفته وی، تاکنون نزدیک به یک میلیون و ۵۰ هزار نفر متقاضی در فرایند ثبت‌نام اولیه این طرح اقدام به نام‌نویسی و ثبت تقاضا برای قرارگیری در فهرست مشمولان طرح اقدام ملی مسکن کرده‌اند.

بنا بر اظهار حق‌شناس، از این تعداد متقاضی در نهایت معادل کمتر از یک‌سوم به عنوان متقاضیان واجد شرایط شناخته شده‌اند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا