مسکن و ساختمان

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد:

آغاز ساخت ۱۲۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، هزینه ۴ هزار میلیارد تومانی در بخش آماده‌سازی و تامین زیرساخت سایت‌های مسکن مهر را از اقدامات این مجموعه در سال ۹۹ بیان کرد.

حبیب اله طاهرخانی با تاکید بر اینکه مجموعه شهرهای جدید در سال ۹۹ تمرکز ویژه‌ای بر اتمام و تحویل پروژه‌های مسکن مهر داشته است، گفت: با وجود نوسانات بسیار در قیمت تجهیزات به‌ویژه مصالح ساختمانی، توانسته‌ایم این اقدامات را نسبت به سال‌های گذشته با سرعت بیشتری به انجام برسانیم.

هزینه ۴ هزار میلیارد تومان در بخش آماده‌سازی و تامین زیرساخت‌های سایت‌های مسکن مهر

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به ظرفیت‌های اعمال شده در تبصره ۸ قانون بودجه در سال ۹۹ برای مجموعه شهرهای جدید اعلام کرد: با استفاده از این ظرفیت‌ها توانسته‌ایم بیش از ۴ هزار میلیارد تومان را در حوزه‌های مختلف سایت‌های مسکن مهر اعم از آماده‌سازی، تامین زیرساخت‌ها و خدمات هزینه کرده و وضعیت این مناطق را متحول سازیم.

به گفته وی مجموعه شهرهای جدید هم‌اکنون در مقطعی از بالندگی قرار دارد؛ به‌گونه‌ای که هفت شهر دارای بیش از ۱۰۰ هزار جمعیت را در خود جای داده که گویای جذب و اسکان جمعیت به‌خصوص در مناطق کلانشهری است.

طاهرخانی همچنین خبر داد: در یک سال گذشته دو شرکت جدید به مجموعه شرکت‌های عمران در شهرهای ایوانکی و تیس اضافه شد.

وی اظهار امیدواری کرد: شرکت عمران شهر جدید ایوانکی در پاسخگویی به نیاز مسکن کلانشهر تهران و شرق استان و همچنین شرکت عمران شهر جدید تیس در پیشرفت و ترقی سواحل مکران نقش ویژه‌ای ایفا کنند.

ظرفیت بخش خصوصی در توسعه شهرهای جدید از سیاست‌های شرکت عمران است

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه شهرهای جدید را یکی دیگر از سیاست‌‌های مورد اهمیت مجموعه شرکت عمران در یک سال گذشته اعلام کرد.

به‌گفته طاهرخانی در این مدت توانسته‌ایم با کیفیت بهتری نسبت به سنوات قبل در توسعه فضاهای حیاتی در قالب مراکز محله و جبران خدمات، مراکز تجاری و همچنین رونق حوزه تولید و عرضه مسکن گام برداریم.

وی مبادله و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۴ هزار میلیارد تومان قرارداد مشارکت بین مجموعه شرکت‌های عمران شهرهای جدید و بخش خصوصی را نمونه‌ای از آن برشمرد.

طاهرخانی در تکمیل توضیح خود اضافه کرد: شرکت عمران شهرهای جدید در این سال به‌عنوان یکی از نقاط تمرکزی در عرضه مسکن جدید در قالب طرح اقدام ملی در مناطق کلانشهری تعریف شد و مورد توجه قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار واحد در این بخش آغاز شده و در مرحله اجرا قرار گرفته‌اند، گفت: در کنار تفاهم‌نامه‌های امضا شده با نهادهای اداری بزرگ مانند آموزش و پرورش، وزارت کار و نیروهای مسلح و همچنین واگذاری اراضی به تعاونی‌های مسکن برای تولید مسکن، عملکرد مجموعه به آغاز ساخت ۱۲۵ هزار واحد مسکونی رسیده است.

وی اظهار امیدواری کرد: این واحدهای مسکونی در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیده و به تعادل‌بخشی بازار مسکن در این مناطق کمک کند.

لزوم توجه ویژه به توسعه دسترسی‌ها و حوزه حمل‌ونقل

طاهرخانی همچنین با اشاره بر اهمیت و توجه ویژه این مجموعه به توسعه دسترسی‌ها و حوزه حمل‌ونقل گفت: در سال گذشته موفق شدیم پس از سنوات طولانی آزادراه سهند – تبریز را افتتاح کرده و از سویی دیگر بزرگراه شهید سلیمانی را در شهر جدید صدرا به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه موضوع توسعه حمل‌ونقل ریلی در یک سال گذشته با سرعت بیشتری در مجموعه شهرهای جدید به اجرا رسیده است، افزود: هم‌اکنون متروی شهر جدید بهارستان در مرحله‌ای قرار دارد که امید داریم در سال جاری افتتاح و بهره‌برداری شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: از سوی دیگر مترو شهر جدید گلبهار با سرعت بیشتری پیش رفته و در مرحله قابل قبولی گزارش شده است؛ در این راستا می‌توان اعلام کرد عملیات اجرایی مترو تهران- پردیس در سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا