مسکن و ساختمان

معاون بنیاد مسکن اعلام کرد:

مشکل زمین حدود ۹ هزار واحد مسکن ملی

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون ۴۶ هزار و ۳۹۱ مورد مبلغ اولیه ثبت‌نام اقدام ملی مسکن را واریز کرده‌اند و حدود ۹ هزار واحد مشکل زمین دارند.

به گزارش میزان جواد حق‌شناس در توضیح آخرین وضعیت ساخت طرح اقدام ملی مسکن افزود: از پروژه‌های مربوط به بنیاد مسکن در طرح اقدام ملی مسکن که مربوط به ۶۱۷ شهر می‌شود، حدود ۵۱ هزار و ۶۹۷ نفر افتتاح حساب کرده‌ا‌ند.

وی با بیان اینکه از این تعداد، ۴۶ هزار و ۳۹۱ نفر مبلغ ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند، تصریح کرد: حدود ۹ هزار واحد از آنها مشکل زمین دارند و در تغییر کاربری قرار گرفته‌اند یا در مرحله تامین خدمات هستند.

حق‌شناس با تاکید بر اینکه پیگیر رفع مشکلات واحد‌های مسکن ملی هستند، اظهار داشت: برخی از زمین‌ها در استان‌های مختلف با سند دولت تحویل ما داده شده است، اما برخی از افراد مدعی مالکیت این زمین‌ها هستند که تعیین تکلیف آن‌ها زمان‌بر است.

قوه قضائیه رسیدگی به پرونده زمین‌های اقدام ملی مسکن را در اولویت قرار دهد

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه در بعضی موارد کار ساخت و ساز با‌توجه‌به ارائه سند از سوی افراد دیگر در مرحله مقدماتی متوقف شده است، گفت: از قوه قضائیه درخواست داریم پرونده‌های مسکن ملی را در اولویت قرار دهند چراکه رفع مشکل آنها به نفع مردم است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۷ هزار و ۵۱ نفر واریز وجه انجام داده‌اند و زمین به آن‌ها تخصیص داده شده است، افزود: از این تعداد مسئولیت ساخت بیش از ۲۲ هزار و ۴۱۴ واحد از سوی بنیاد پذیرفته شده است؛ به‌گونه‌ای که مصالح مستقیم خرید می‌شود و نیروی کار به صورت پیمان دستمزد یا پیمان مقطعی درحال فعالیت هستند.

حق‌شناس با اظهار اینکه این ۲۲ هزار و ۴۱۴ واحد در مراحل مختلف کار هستند، توضیح داد: در این بین بخشی از واحد‌ها در حال تهیه طرح و دریافت پروانه ساختمانی و بخشی در مرحله آماده‌سازی سایت برای شروع ساخت و ساز هستند.

وی همچنین با اظهار اینکه تاکنون کار ۶ هزار و ۷۰۰ واحد  ملی  آغاز شده و پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، گفت: ۵ هزار و ۹۲۹ واحد نیز به صورت انفرادی و توسط یک تا چهار نفر ساخته می‌شوند که قرعه‌کشی قطعات انجام و تحویل متقاضیان داده شده است و در مرحله دریافت پروانه هستند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا