مسکن و ساختمان

در راستای تصویب طرح جهش تولید و تامین مسکن تصویب شد:

ممنوعیت دستگاه‌ها برای دریافت هزینه تامین و انتقال انشعاب

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: در جریان اجرایی شدن طرح جهش تولید و تامین مسکن، دستگاه‌ها فقط حق دریافت حق انشعاب را از انبوه‌سازان و مردم دارند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هادی بیگی‌نژاد به تصویب مفادی از طرح جهش تولید و تامین مسکن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: طرحی که در مجلس مصوب شد تمام امکانات کشور را برای رفع مشکلات مسکن در کشور بسیج کرده است.

وی با بیان اینکه هر فردی در هر طبقه اقتصادی می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند، افزود: در واقع علاوه بر اینکه برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش کمیته امداد برنامه مشخصی وجود دارد، در این طرح برای اقشار کم درآمد دیگر کشور نیز فکر شده است.

بیگی‌نژاد با اظهار اینکه در این مصوبه دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند از منابع داخلی خود نسبت به انشعابات آب، برق و گاز اقدام کنند، تصریح کرد: بر این اساس دستگاه‌ها فقط می‌توانند حق انشعاب را از انبوه‌سازان و مردم دریافت کنند و حق گرفتن هیچ مبلغی بابت تامین و انتقال را نخواهند داشت.

اقدامی در راستای کاهش هزینه‌ تمام شده مسکن

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه این مهم در راستای کاهش هزینه تمام شده مسکن پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: عمده زمین‌های در نظر گرفته شده در مناطق بافت فرسوده شهری و زمین‌های متصل به بافت‌های شهری است و زمین‌های خارج از بافت در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در طرح جهش تولید و تامین مسکن پیش‌بینی شده است، بیان کرد: در دنیا تامین مسکن و ایجاد اشتغال مورد حمایت دولت‌ها قرار می‌گیرد؛ بنابراین مصوبه جهش تولید مسکن، رونق شاخه‌های مختلف شغلی را به همراه دارد و موجب اشتغال‌زایی بسیاری می‌شود.

بیگی‌نژاد تصریح کرد: کمیسیون انرژی نیز پس از ابلاغ قانون به دولت و تدوین آیین‌نامه‌های آن از جنبه نظارتی به موضوع انشعابات آب و برق و گاز این مسکن‌ها ورود می‌کند تا قانون به همین شکل اجرا شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا