دانشنامه ساخت و ساز

کولرگازی مناسب چی بخریم

برای خرید کولر گازی سوال های متعددی در ذهن افراد نقش می بندد. اینکه چه بخریم چه مدل و برندی بهتر است. با آگهی و اطلاع از خصوصیات و ویژگی های کولر گازی خوب میتوانید خریدی هوشمندانه را تجربه کنید

با توجه به تنوع در مدل و پیشرفت تکنولوژی در این صنعت با بررسی دقیق میتوانید محصولی مطابق با نیاز و مناسب خریداری کنید. اما حین خرید باید به چه نکاتی دقت داشت، و یا اینکه بهترین برند موجود در بازار کدام است. در ادامه با خواندن این مطلب میتوانید پاسخی مناسب برای تک تک سوال هایتان پیدا کنید.

انتخاب مناسب یک کولر گازی

کولر گازی چی بخریم به شما پیشنهاد داریم تا آخر مطلب با ما همراه باشید. سیستم های تهویه مطبوع با ایجاد هوایی مطلوب و خنک و متعادل نمودن هوا، فضایی دلنشین برای ساکنین فراهم می کنند. تنها یک سیستم خنک کننده میتواند گرمای طاقت فرسای تابستان را قابل تحمل کند. در همین راستا تجهیزات متعددی طراحی و ساخته شده اند که هریک به نوعی و با توجه به عملکرد خاصی که دارند با کاهش دمای اتاق هوا را خنک می کنند.

از پرمصرف ترین و رایج ترین سیستم هایی که مورد استفاده قرار می گیرد میتوان به کولر گازی اشاره داشت. این سیستم به دلیل برخورداری از مزیت های متعدد در شهرهایی با آب و هوای گرم به عنوان یک ناجی شناخته می شود، چرا که عملکرد مطلوبی دارد.

موقعیت ماسب برای نصب کولر گازی

اولین قدم برای انتخاب یک کولر گازی این هست که تصمیم بگیریم چه نوع کولر گازی مورد نیازمان است. از خودتان این سوال را بپرسید: تفاوت کولر گازی و اسپلیت، پرتابل، پنجره ای و ایستاده چیست؟ چه موقعی در سال از آن استفاده می کنید؟ چه مقدار فضای خالی برای آن دارید؟چگونه می خواهید آنرا نصب کنید؟

کولرگازی

برای مثال قبل از خرید کولر پنجره ای شما ابتدا باید نوع پنجره خود را در نظر بگیرید زیرا کولرهای گازی پنجره ای متفاوتی برای پنجره های مختلف ساخته شده است. برای کولر گازی پرتابل (قابل حمل) هم این را نظر بگیرید که باید دریچه ای وجود داشته باشد تا هوای گرم از آنجا خارج شود. همچنین باید فضای کافی برای این نوع کولر گازی وجود داشته باشد.

شما به احتمال زیاد با بدنه داخلی کولر گازی اسپلیت چنین مشکلی نخواهید داشت اما سیستم این نوع کولر گازی دو تیکه است که یک تیکه آن (بدنه خارجی) باید خارج از منزل قرار بگیرد.

انواع برند های کولر گازی

یکی از مهم ترین نکات برای خرید کولر گازی توجه به برند و مارک آن است. چرا که به دلیل تنوع محصول برندهای متعددی در بازار به فروش می رسد که همگی آنها از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. به همین دلیل تشخیص جنس اصل از تقلبی کمی دشوار به نظر می رسد. بسیاری از برندهای تقلبی با قیمتی ارزانتر در بازار واسطه به فروش می رسند. اما این کولر گازی نه تنها کیفیت مطلوبی ندارد و گاها مشاهده شده در مدت زمان بسیار کوتاهی دچار خرابی نیز شده اند. بنابراین حتما برای خرید به نمایندگی های فروش معتبر مراجعه کنید.

کولر گازی‌های کم مصرف (اینورتر) و غیر اینورتر

اگر شما تصمیم گرفته اید که یک کولر گازی اسپلیت خریداری کنید باید بدانید که دو نوع کولر گازی اینورتر (کم مصرف) و غیر اینورتر وجود دارد و بهتر است از تفاوت بین کولر گازی اینورتر و معمولی مطلع باشید. اگر مصرف انرژی برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است مطمئن شوید که کم مصرف ترین کولر گازی را می خرید. تکنولوژی اینورتر باعث کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه قبض هایتان می شود. کولرهای کم‌مصرف نسل جدید دو تفاوت اصلی با کولرهای قدیمی دارند که با همین تفاوت توانسته‌اند مشکلات مصرف برق را تا حد قابل قبولی کم کنند.

کولرگازی

آشنایی با BTU و نحوه محاسبه آن در کولرگازی

کولر گازی چی بخریم از مهمترین نکاتی که حین خرید این محصول باید در نظر داشته باشید توجه به ظرفیت دستگاه می باشد. بی تی یو(BTU) واحد اندازه گیری انرژی گرمایی در تاسیسات برودتی و حرارتی می باشد. در تعریف هر BTU میزان گرمایی است که دمای یک پوند آب را در فشار یک اتمسفر یک درجه از ۶۰ درجه فارنهایت به ۶۱ درجه فارنهایت برساند. واحد BTU در واقع استاندارد اندازه‌گیری قدرت سرمادهی در بریتانیا است ولی معمولا در معرفی کولرها از عنوان ‌کردن واحدش صرف‌نظر می‌کنیم و مثلا می‌گوییم یک کولر گازی ۱۵۰۰۰ یا ۲۳۰۰۰ می‌خواهیم. امیدواریم با خواندن این مطالب بتوانید محصولی متناسب با نیاز خریداری کنید.

همچنین از دیگر نکاتی که حین خرید کولر گازی باید در نظر داشت بهره مندی از قدرت پرتاب باد بالا، استفاده از ریموت کنترل، برخورداری از جدیدترین تکنولوژی های موجود همچون سیستم خواب راحت، سیستم turbo و دیگر آپشن هایی که استفاده از یک دستگاه را راحتتر و کاربردی تر می کند. با این حال به جرات میتوان گفت کولر گازی ایران رادیاتور از سطح کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و براحتی میتوان با خیالی آسوده یک عمر هوایی مطلوب و دلنشین در محیط را تجربه کنید.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا