مسکن و ساختمان

کاهش ۳۸ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در سال ۹۹

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران اظهار داشت: در شش ماه ابتدای امسال با کاهش ۳۸ درصدی صدور پروانه ساختمانی مواجه بودیم که این کاهش در مشاغل مهندسی و ساختمانی اثرگذار است.

به گزارش صما، سعید سعیدیان در نشست خبری اعضای کمیسیون عمران با سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه این سازمان بزرگترین بخش خصوصی در کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر سازمان نطام مهندسی استان تهران ۱۲۰ هزار نفر عضو دارد که ۷۰ هزار نفر از اعضای آن دارای پروانه ساختمانی و اشتغال هستند.

وی با بیان اینکه ۲۵ سال از قانون سازمان نظام مهندسی می‌گذرد، تاکید کرد:‌ از چند سال گذشته قانون سازمان نظامی مهندسی در مجلس برای اصلاح مورد بازبینی قرار گرفته است و هر چه سریعتر باید قانون نهایی تصویب شود.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این قوانین مغفول مانده و نیاز به اصلاح دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی گفت:‌ در شش ماه ابتدای امسال با کاهش ۳۸ درصدی صدور پروانه ساختمانی مواجه بودیم که این کاهش در مشاغل مهندسی و ساختمانی اثرگذار است.

سعیدیان با بیان اینکه از شرایط کرونا به عنوان فرصت استفاده کردیم اظهار داشت: هر چند کرونا تاثیرات منفی در تمام صنایع و بخش‌ها داشت اما ما توانستیم آن را به عنوان فرصت ببینیم به طوری که در حال حاضر ۹۰ درصد خدمات این سازمان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و از اسفندماه سال گذشته ۵۰ هزار درخواست به صورت الکترونیکی به انجام رسیده است.

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به افزایش خدمات این سازمان گفت: افزایش خدمات این سازمان باعث شده در حوادثی مانند زلزله شاهد کاهش تخریب‌ها و مرگ و میرها باشیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا