شرکت ها

۶ راهکار در مورد نحوه ى دستیابی به مشتری در آژانس املاک و مسکن

مشاور املاک  یا آژانس املاک بودن به این معنی است که شما بیش از آنکه ملک بفروشید ، رویاها را می فروشید. گرچه این یک احساس عالی است ، اما جذب مشتری در املاک و مستغلات همیشه آسان نیست. برای اینکه این کار کمی ساده تر شود ، باید بهترین استراتژی های بازاریابی را برای جذب مشتری بیشتر مشخص کنید. قبل از انجام این کار ، باید با روند صنعت املاک و مستغلات آشنا شوید که می تواند به شما در تلاشتان کمک کند.

املاک

١- تبلیغات در دنیاى وب :

دنیای ما از نظر پیشرفت های فناوری رو به افزایش است و بازار املاک و مستغلات از آن عقب نمانده است. براساس آخرین پژوهشهاى فدراسیون بین المللى امالک و مستغلات (FIABCI)٠٧ درصد خریداران خانه از گوگل برای شروع جستجوی خود استفاده می کنند. به همین ترتیب، جستجوهای مربوط به صنعت املاک و مستغلات در سال های اخیر ۳۵۲ درصد رشد کرده است.

به دلیل رقابت زیاد در نتایج ارگانیک در گوگل، اولین استراتژی شما برای جلب مشتری باید با استفاده از تبلیغات و پردخات هزینه آن در گوگل باشد. با این کار می توانید تبلیغ خود را در اولین نتایج در گوگل از طریق یک تکنیک ساده اما بسیار موفق قرار دهید: پرداخت به ازای هر کلیک .click per pay این مراحل ساده را دنبال کنید تا به طور موثر از Ads Google استفاده کنید تا در عین صرف هزینه کم ، مشتری بیشتری کسب کنید.

تبلیغات شما هر چقدر هم که خوب باشد ، در صورت عدم نمایش در مکان مناسب ، موفقیت آمیز نخواهد بود. با تقسیم بندی جغرافیایی Ads Google ،می توانید تبلیغات خود را در مناطق خاصی که احتمالا مشتری مناسب پیدا می کنید، متمرکز نمایید و همزمان آن را در مناطقی که احتمالا کمتری برای یافتن آنها دارید، محدود کنید.

۸۰ درصد از مشتریان جدید خانه برای تحقیق اولیه خود از یک دستگاه هوشمند تلفن همراه استفاده می کنند بنابراین بسیار مهم است که آگهی تبلیغاتی خود را سازشگر با موبایل تنظیم کنید. به عنوان مثال ، ایده خوبی است که یک شماره تلفن قابل کلیک را به این تبلیغ اضافه کنید تا ارتباط کاربر با شما آسان شود. باید آگهى خود را با استفاده از کلمات کلیدی خاص بنویسید تا افراد اشتباه آن را نبینند.

برای کاهش خطرات، از کلمات کلیدی و اصطلاحات دقیقی استفاده کنید تا ترافیک مناسب به تبلیغ و وب سایت شما وارد شود، در مورد استفاده از کلمات، از تکرار دیگران بپرهیزید و با اجتناب از به کار بردن اصطلاحات عمومی، می توانید خود را از این رقابت متمایز کنید. اگر اتفاقا از اصطلاحات عمومی استفاده کنید، در وسط آن بسته رقابتی قرار خواهید گرفت و مشتری را همانطور که می خواهید جذب نمی کنید.

 

آژانس املاک
آژانس املاک

٢- فیلم های با کیفیت تهیه کنید:

تولید فیلم هایی از توانایى ها، مهارتها و ویژگیهاى خاص شما به شما کمک می کند تا در جمع رقبا ایستادگی کرده و مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. طبق مطالعه ای که توسط انجمن ملی مشاوران املاک در امریکا (NAR (انجام شد، مشخص شد که تنها ١١ درصد ازمشاوران املاک از فیلم های املاک خود برای بازاریابی در آن استفاده می کنند با وجود اینکه ۶۱ درصد از مشتریان مسکن معتقدند این فیلم ها ویژگی مفیدی برای استفاده ى آنها در حالی که به دنبال خانه ایده آل خود بودند، داشته است.

برای به دست آوردن بهترین نتیجه با استفاده از ابزارهاى موجد در بازار، فیلم هایی با کیفیت، کوتاه و ساده تهیه کنید تا توجه کسانی که آنها را می بینید بهتر جلب کنید. کوتاه تر و مستقیم تر ، بهتر است. با ایجاد محتوای با کیفیت و چشم نواز به یک فوق ستاره ى مشاوره ى املاک تبدیل شوید تا خریداران بالقوه به صحبت های شما علاقه مند شوند. دیدن فیلم هایی با بیش از یک پیام اگرچه ممکن است کارآمد به نظر برسد، اما در واقع بینندگان را گیج کرده و آنها را از خود دور می کند. آن اشتباهات را تکرار نکنید.

محتوای خود را به ویدیوهاى مختلف تقسیم کنید و مطمئن شوید که در هر موضوع یک موضوع اصلی دارید. این نوع ویدیوهای محبوب در مورد املاک و مستغلات را در نظر بگیرید: فیلم مقدماتی مصرف کنندگان می خواهند شما را بشناسند تا بتوانند ارزیابی کنند که آیا شما فرد مناسبی برای راهنمایی آنها در آنچه احتملا مهمترین خرید زندگی آنها محسوب می شود ، هستید. یک فیلم بیوگرافی یک فرصت مناسب برای انجام این کار است.

از زمان فیلم برای توضیح اینکه چه کسی هستید، سابقه، گواهینامه ها، موفقیت ها، سابقه فروش، ماموریت و غیره استفاده کنید. این را به عنوان فرصت خود در ارتباط شخصی تر با مشتری ببینید . هنگامی که بینندگان می توانند صدای شما را بشنوند و چهره شما را ببینند، به طور خودکار احساس بسیار بیشتری به شما و برند شما دارند.

با مشتریان راضى خود مصاحبه ویدیویى ترتیب دهید که تجربیات مثبت آنها را نشان دهد و به مشتریان احتمالی نشان دهد که چرا باید شما را انتخاب کنند. سؤاالتی از قبیل بپرسید ، “چرا شما هنگام خرید خانه جدید خود مرا به عنوان مشاور خود انتخاب کردید؟” “تجربه شما در کار با من چگونه بود؟” و “چگونه به شما کمک کردم تا خانه خود را پیدا کنید؟” این پرسش و پاسخ ها، پیام های مورد نظر شما را انتقال می دهند و در عین حال ویدیوها را ساده می کنند تا طولانی نشوند یا اطلاعات بی ربط زیادی در آنها وجود نداشته باشد.

همچنین ویدیوهایى از محله و منطقه ى کارى خود تهیه کنید. ویدیویى که در آن یک محله مطلوب را به نمایش بگذارید و در کمتر از دو دقیقه، آنچه محله کاریتان در آن ممتاز است را نشان دهید. این شامل نوع خانواده های ساکن در آنجا و مشاغل محلی و مدارس است. مشاور املاک حرفه اى امروز باید باورپذیر و متخصص و مهربان باشد و روشی که وی با مخاطب روبرو می شود ، نرم و صمیمی باشد و رویکرد او به خریداران بالقوه و استفاده خوب از بازاریابی دیجیتال ، وی را به عنوان یکی از بهترین مشاوران منطقه کارى خود نشان دهد.

در آخر در مورد ضبط ویدیو، می توانید یک ویدیو تهیه کنید تا ملکی را که می خواهید بفروشید نشان دهید. سرمایه گذاری در یک ویدیو با کیفیت بال برای نشان دادن فایل خود به مشتریان بالقوه، شما را در میان رقبای خود برجسته می کند و بهترین فرصت برای نشان دادن جنبه ها و ویژگی های اصلی ملک برای فروش به خریداران است. بسیاری از مشاوران حرفه اى دنیا معتقدند که فروش ملک مانند فروش سبک زندگی است. باید سبک زندگى خود به عنوان مشاور ملکى مخاطبان خود را ضبط نموده و به آنها نمایش دهید. اکنون که می دانید چه نوع ویدیوهایی را باید بسازید ، به خلا قیت خود اجازه دهید برند خود را به دست بگیرد و از برندهای شما برجسته تر شود تا از رقبای خود بهتر باشد

٣- از رسانه های اجتماعی مانند یک حرفه ای استفاده کنید:

رسانه های اجتماعی روشی بسیار مؤثر برای تعامل با مشتریان فعلی و چشم اندازهای جدید، بهبود ادراک برند شما و جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما است. همچنین به شما امکان می کند تا حضور آنلاین خود را برقرار کنید، ویژگیهاى خود را تبلیغ کنید و خود را به عنوان یک متخصص در شبکه هاى اجتماعى گوناگون معرفى کنید. ترفند این است که بدانید مخاطبان عینی شما چه کسانی هستند و چگونه می توانید به آنها برسید.

برای بهینه سازی حضور آنلاین خود از رسانه های اجتماعی به عنوان یک پل ارتباطی بین خود و مشتریان خود استفاده کنید. در شبکه هاى اجتماعى که بسترى مناسب براى نمایش عکس مى باشند، باید با پیروان خود مکالمه داشته باشید، قابل مشاهده و حضور باشید و در همه تعاملات با مخاطبان خود همراه شوید.

 

۴- یک وبلاگ املاک و مستغلات راه اندازی کنید:

طبق گفته HubSpot که یک شرکت تولید کننده نرم افزارهاى بازاریابى و فروش است، شرکت هایی که ماهانه بیش از ۱۶ پست منتشر می کنند، ۵/۳ برابر بیشتر از شرکت هایی که هیچ چیزی منتشر نکرده اند ، ترافیک بیشتری دارند. با وجود این ، تنها ۱۱ درصد از آژانس های املاک وبلاگ دارند. داشتن یک وبلاگ املاک و مستغلات می تواند شانس شما را برای قرار دادن شرکت در صفحات اول Google بهبود بخشد و شما را به مخاطبان هدف نزدیکتر کند.

شما فقط باید از وبلاگ خود استفاده کنید تا محتوای مناسب را بطور مداوم ایجاد و تبلیغ کنید. برای تبدیل وبلاگ خود به ابزاری موفق در بازاریابی و جذب مشتری بیشتر ، موضوعی را پیدا کنید که بسیار مورد توجه باشد اما همچنین به عبارات یا کلمات کلیدی متصل باشد که خریدار ایده آل شما آنها را در موتور جستجو بنویسد. به عنوان مثال، اگر خانه هایی در منطقه خاصى از یک شهر می فروشید می توانید در مورد چیزهایی که این شهر یا منطقه را به مکانی عالی برای زندگی تبدیل می کنند، بنویسید و اینکه چرا هنگام جابجایی باید این شهر یا منطقه را در نظر گرفت. در این حالت ، شخص جستجو کننده در گوگل، وقتى منطقه کارى شما را در گوگل جستجو مى کند و پست وبلاگ شما به عنوان اولین گزینه ذکر مى شود، به احتمال زیاد مشتری خود را در املاک و مستغلات جلب کردید.

 

۵- از مزایای وب سایتهاى عمومى املاک و مستغلات استفاده کنید:


طبق تحقیقات به عمل آمده توسط کانون فارغ التحصیلان مشاوره ى املاک در سال ١٣٩٨، وبسایت هایى چون دیوار، حداقل ٣٢ درصد از مشتریان آژانس هاى املاک را تولید می کنند، بنابراین ما همچنین باید در مورد چگونگی استفاده از آن سرویس برای به دست آوردن مشتری بیشتر صحبت کنیم. این استراتژی بازاریابی برای ادامه یافتن در دنیای فناوری که در آن زندگی می کنیم لازم است.

 

۶- خبرنامه ایجاد کنید :

داشتن یک خبرنامه هفتگی برای ارسال به مشتریان عادی خود، به شما امکان می دهد درحالیکه تمام مطالبی را که پیشتر در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی خود ایجاد کرده اید را با آنها به اشتراک گذارید و بیشتر با آنها در ارتباط باشید. این امر باعث ایجاد عالقه می شود و در صورت مرتبط بودن و تأمین ارزش، با دوستان، خانواده و مخاطبین آنها به اشتراک گذاشته می شود. امیدوارم که آن افراد سپس مشترک خبرنامه ى شما شوند و یا بهتر از این، با شما تماس بگیرند و مشتری بالقوه شوند . ارسال خبرنامه باید هدفمند باشد. ارسال خبرنامه باید با هدف بزرگتری انجام شود، یعنی تولید مشتری حتی بزرگتر. شناسایی هدف هر پیام ارسالى به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که چگونه آن پیام ظاهر شود و همچنین موفقیت یا عدم موفقیت آن را ارزیابی کنید.

اینکه مخاطب پیام شما را مى خواند یا اینکه نخوانده رها مى کند. خبرنامه شما باید حاوی محتوای با کیفیت باشد و ایجاد محتوای با کیفیت فقط کاری نیست که باید انجام دهید، بلکه همان چیزی است که گیرنده از شما انتظار دارد و چنانچه مخاطب شما به پیامهایتان عادت کرد و مشترک شما شد یعنى اینکه اعتماد دارد که شما چیزی ارزشمند و جالب را در اختیار آنها قرار خواهید داد.

خود را به جای گیرنده قرار دهید و از خود بپرسید که آیا محتوای شما مطلبی است که دوست دارید دریافت کنید، به فکر فروش نباشید. در عوض ، به آنها اطلاعات با کیفیت بدهید. نمونه اى از محتوای خوب برای یک خبرنامه و محتوایی جالب و آموزنده این است که مباحث مورد علاقه خود را براساس تجربه خود به عنوان یک مشاور املاک به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال ، شما می توانید ایده های بازسازی حمام را بر اساس ویژگی های موجود در ملک مورد علاقه خود به اشتراک بگذارید یا می توانید پیشرفت های جالبی را در رابطه با وضعیت فعلی بازار املاک و مستغلات به اشتراک بگذارید.

 برخی از بهترین ویژگی های خود را نشان دهید و از آنجا که هدف همه چیز به دست آوردن مشتری بیشتر است، باید از خبرنامه خود استفاده کرده و برای ارتقاى جالب ترین خصوصیاتی که در آن زمان دارید از آن استفاده کنید. از فیلم های خود استفاده کنید و یکی از فیلم هایی را که در مورد محله کارى خود تولید کرده اید به اشتراک بگذارید که بیشترین علاقه را نسبت به شما ایجاد می کند. یک دعوت فریبنده برای آنها بنویسید تا شما را در همه سیستم عامل های شما دنبال کنند و از طریق مشوق ها شما را به خریداران احتمالی دیگر جهت حفظ ارتباط و جذب مشتری بیشتر ارجاع دهند.

این ۶ استراتژی بازاریابی برای صنعت املاک و مستغلات مؤثر هستند و مى توانید با دنبال کردن این مراحل ، مشتری خود را افزایش داده و خود را به عنوان یک مشاور املاک عالی بشناسانید. همانطور که می دانید این صنعت کاملا رقابتی است، بنابراین استفاده از استراتژی های مناسب برای بدست آوردن بهترین نتیجه ضروری است.

 

آپارتمان‌های پر مشتری در بازار اجاره

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا