عکس

جاذبه‌های توریستی جهان که کرونا آن‌ها را در خاموشی مطلق فرو برده است

جاذبه‌های گردشگردی در جهان اگر جان داشتند، مطمئا از وضعیت کنونی خود انگشت حیرت به دهان می‌گرفتند.

اکثر اماکن و جاهای دیدنی در جهان با توجه به بحران کرونا در خاموشی مطلق فرو رفته‌اند و بی‌صبرانه در  انتظار روزهایی بهترند.

 

گردشگری و کرونا

مونیخ؛ میدان مارین

میدان مارین که بنای تاریخی شهرداری مونیخ یکی از جاذبه‌های آن است به یک تئاتر در فضای باز می‌ماند اما این روزها تماشاگری سراغ آن نمی‌رود. تنها یک خودروی پلیس مونیخ در این میدان دیده می‌شود که وظیفه آن نظارت بر رعایت محدودیت‌های رفت وآمد است. ازدحام جمعیت در این میدان معولا بالاست. توریستی نیست که در سفرش به مونیخ از این میدان دیدن نکند.

 

 

رم؛ پله‌های اسپانیایی

رم، پایخت ایتالیا جاذبه‌های توریستی فروانی دارد. پله‌های اسپانیایی یکی از آنهاست و به یکی از نمادهای رم بدل شده است. فواره “دلا بارکاسیا” که به سبک معماری باروک ساخته شده، به یادآورنده اراده شهروندان رم و مقابله با سیل‌زدگی در این شهر در سال ۱۵۹۸ میلادی است. پله‌های اسپانیایی به ویژه یکی از اماکن مورد علاقه جوانان است.

 

 

پاریس؛ شانزلیزه

شانزلیزه که معروف‌ترین بولوار پاریس محسوب می‌شود و از پررفت‌وآمدترین خیابان‌های پایتخت فرانسه است، مدتی است که در خاموشی کامل غرق شده است. تنها طاق پیروزی است محکم در جای خود ایستاده است. به غیر از خودروهای پلیس به ندرت دیده می‌شود که خودرویی در حال عبور از این بلوار باشد.

 

 

استانبول؛ ایا صوفیه

ایا صوفیه یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی استانبول به شمار می‌رود. در روزهای عادی محوطه جلوی این بنای تاریخی پر است از گردشگران و فروشندگان دوره‌گرد. ایا صوفیه که سنگ بنای آن در قرن ششم میلادی گذاشته شده، در این روزها در سکوت فرو رفته، اما بی‌صبرانه انتظار پایان بحران را می‌کشد تا بتواند بار دیگر گنجینه‌های خود را به نمایش گذارد.

 

 

قاهره؛ اهرام ثلاثه

تنها کسانی که در این روزهای بحرانی از اهرام ثلاثه مصر دیدن می‌کنند، مأمورانی هستند که وظیفه‌شان ضدعفونی کردن است. این بنای تاریخی که از عجایب هفت‌گانه جهان است، تا کنون بحران‌های متعددی را پشت سرگذاشته و مطمئنا از پس بحران کنونی نیز برخواهد آمد.

 

 

کعبه؛ مراسم حج

هر ساله حدود ۳ میلیون مسلمان برای حضور در مراسم حج راهی مکه می‌شوند. در عربستان سعودی نیز محدودیت‌های متعددی به خاطر شیوع کرونا وضع شده و رفت‌وآمد شهروندان سخت محدود شده است. در این روزهای بحرانی از زائران خبری نیست و تنها شماری مأمور و نظافت‌چی هستند که وظیفه تمیز‌سازی و ضدعفونی کردن محوطه کعبه را برعهده دارند.

 

 

آگرا؛ تاج محل

تاج محل، یکی از نمادهای گردشگردی هند، در این روزها کاملا سکوت اختیار کرده و در اطرف آن تنها کسانی که به چشم می‌خورند، سربازانی هستند که از تاج محل محافظت می‌کنند و در راستای اجرای محدودیت‌ها مانع از آن می‌شوند که عده‌ای تجمع کنند.

 

 

نیویورک؛ میدان تایمز

نیویورک در این روزها از کانون‌های اصلی شیوع ویروس جدید کرونا است و تا کنون شاهد مرگ هزاران نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ بوده است. به نظر می‌رسد که همه چیز در این کلانشهر خوابیده باشد از جمله میدان معروف تایمز که قلب تپنده نیویورک محسوب می‌شود؛ شهری که می‌گویند هرگز نمی‌خوابد.

 

 

ریو دو ژانیرو؛ کوپاکابانا

ساحل چند کیلومتری شهر ریو که در روزهای عادی جایی برای سوزن انداختن ندارد، در این روزها به مکانی متروک بدل شده است. تنها صدای موج‌های اقیانوس اطلس است که سکوت ساحل را می‌شکند.

 

 

سیدنی؛ تالار اپرا

بحران کرونا به ویژه رویدادهای فرهنگی و ورزشی را تحت شعاع قرار داده است. در این روزهای بحران از برنامه‌های موسیقی و تئاتر خبری نیست. درهای تالارهای معروف بسته است؛ از جمله تالار اپرا در سیدنی استرالیا که شهرتی جهانی دارد. مسئولان اپرای سیدنی اما برای مقابله با این روند کنسرت‌هایی را به صورت زنده از طریق اینترنت پخش می‌کنند یا یکی از رویداهای مهم از آرشیو خود نمایش می‌دهند.

 

تا سال ۱۴۰۰ فقر مطلق را از جامعه ایران حذف می‌کنیم

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا