حمل و نقل

تست خودروی الکترونیکی فولکس واگن در چین

طبق اخبار رسیده از پکن، فولکس‌ واگن اعلام کرده است که  قصد دارد روز چهارشنبه آزمایش خودرو‌ی خود را در شهر هه‌فی چین شروع کند. این شهر یکی از بزرگترین مارکت‌های خودرو در دنیا است و به قطب مهمی برای تست اتومبیل به‌ ویژهخودروهای خودران و الکتریکی تبدیل شده‌ است.

 شرکت‌های بزرگی مثل تویوتا و نیسان خودرو‌های خود را در شهر‌های مختلف چین تست می‌کنند. که در این بین، خودروسازی فولکس واگن بزرگترین کمپانی اتومبیل‌سازی‌ خارجی است که در چین حضور داشته و  قرار است از اول ماه سپتامبر تست خودرو‌های خود را در شهر هه‌فی چین با همکاری شرکت آئودی، شروع کند. اینگونه گفته می‌شود که از سال آینده حضور تماشاگران و علاقه‌مندان به این آزمایشات خودرو برای عموم آزاد خواهد شد.

افزایش سرمایه‌گذاری فولکس واگن در خودروسازی چین

شرکت فولکس‌واگن که پیش‌تر در ماه مه، اعلام کرده بود که قرار است یک میلیارد یورو معادل با ۱.۱۸ میلیارد دلار را بابت به‌دست آوردن ۵۰ درصد از سهام دولتی گروه خودرو‌های الکترونیکی چینی JAC،  سرمایه گذاری کند اکنون قصد دارد تا با بالا بردن سهم خود و رساندن آن به ۷۵ درصد، بتواند کنترل کامل مدیریت سرمایه‌گذاری مشترک موجود در زمینه خودروهای برقی با کمپانی JAC در هه‌فی را به دست آورد.

این غول خودروسازی آلمانی که بزرگترین شرکت خودروسازی اروپا است، توانست در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۰، در حدود ۱.۵۹ میلیون دستگاه خودرو را در چین به‌ فروش برساند که البته این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۷ درصد کاهش داشته است. گفتنی است که  فولکس واگن سرمایه گذاری ۲.۶ میلیارد دلاری خود در استارت آپ Argo AI را که شرکت فورد موتور نیز در آن سهمی دارد، در ماه ژوئن سال جاری لغو کرد.

قطب سوم خودروسازی ایران به تاریخ پیوست

قطب سوم خودروسازی ایران به تاریخ پیوست

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا