شهر

معاون سازمان برنامه و بودجه:

تهران از ۱۴۰۰ بوی بد نمی‌دهد

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: تلاش ما بر این است تا پایان سال معضل بوی نامطبوع استان تهران تا حدود زیادی رفع شود و در این مسیر از قصور هیچ دستگاهی عبور نخواهیم کرد.

به گزارش صما به نقل از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، حمیدرضا عدل در جلسه ای با موضوع در رفع بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام (ره)، اظهار داشت: رییس‌جمهوری با توجه به نگرانی‌هایی که از بابت تاخیر در انجام پرژه‌ها داشتند به سازمان برنامه و بودجه کشور دستور دادند تا آن دسته از اقداماتی که تا پایان سال مالی قابل انجام است، تامین اعتبار کنند. این جلسه برگزار شد تا بررسی شود که آیا دستگاه‌ها و نهادهای متولی آماد گی انجام کار را دارند یا نه، چه نوع اقداماتی باید انجام شود و چه میزان باید خودشان آورده داشته باشد و دولت در مقابل چه میزانی باید اعتبار در اختیارشان قرار دهد.

معاون فنی، امور زیر بنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: هر بخشی که بتواند تا پایان سال جاری وظیفه محوله به بخش خودش را نهایی کند از لحاظ اعتباری به آن دستگاه کمک می‌شود و با توجه به اهمیت مساله ظرف دو هفته آینده گزارش داده شود. در این جلسه هر نهادی باید اعلام کند تاکنون چه اقداماتی انجام داده و اکنون در چه وضعیتی قرار دارد و تا پایان سال آیا قادر است وظایف محوله را انجام دهد یا نه.

وی با بیان اینکه اولویت‌ها باید در وهله نخست برای رفع مشکل مشخص شود، تاکید کرد: ما از هیچ دستگاه‌ اجرایی به این راحتی عبور نمی‌کنیم؛ یک تفاهم نامه داریم و متناسب با این تفاهم‌نامه تامین اعتبار کرده و نظارت می‌کنیم تا این پروژه انجام شود، در غیر این صورت گزارش آن به رییس‌جمهوری داده می‌شود تا تصمیمات لازم در رابطه با نهادهای مربوطه گرفته شود. تلاش ما بر این است تا پایان سال این پروژه به اتمام برسد و این معضل بوی نامطبوع استان تهران تا حدود زیادی رفع شود.

امیدداریم تا پایان سال این معضل را کنترل کنیم

همچنین مسعود شفیعی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در این جلسه گفت: از ابتدا جدیتی از سوی دولت برای رفع این معضل وجود داشت و در حال حاضر هم پیگیری‌های شخص ر ییس‌جمهوری باعث تشکیل این جلسه شده تا در کمترین زمان ممکن این معضل استان تهران که مدت‌هاست با آن درگیر است، حل شود. تلاش ما نیز در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در همین راستا این است که بتوانیم با تامین منابع مورد نیاز و همچنین منابع داخلی خود دستگاه‌های متولی، تا پایان سال نتایج کاملا محسوسی را در زمینه کنترل این شرایط داشته باشیم.

وی در رابطه با تخصیص بخشی از اعتبارات از طریق منایع داخلی نهادهای پاسخگو، تصریح کرد: باید توجه داشت که بخشی از این پروژه به وظایف ذاتی نهادهایی که در این زمینه مسئولیت دارند، برمی‌گردد. از جمله این نهادها می‌توان به سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی و یا شرکت‌های آب و فاضلاب منطقه‌ای استان، اشاره کرد.

شفیعی خاطر نشان کرد: بهم ریختگی در توسعه آن منطقه و بارگزاری جمعیت و فعالیت زیادی در محدوده فرودگاه امام (ره)، باعث شده که برخی از فعالیت‌ها از کنترل خارج شوند و فعالیت جلوتر از اقدامات کنترلی صورت بگیرد؛ در واقع همه تلاش ما این است که این تعادل را  برقرار کنیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا