مسکن و ساختمان

افزایش ۳۳درصدی تعرفه خدمات مهندسی در سال ۹۹

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اختلاف نظر اخیر وزارت راه و شهرسازی و شورای مرکزی در خصوص تعرفه خدمات مهندسی در سال ۹۹ گفت: تصور وزارتخانه این بود که ما خلاف قوانین و مقررات جاری عمل کرده ایم.

احمد خرم

احمد خرم در گفت و گو با “صما” با بیان این مطلب افزود: ما چهار هفته پیش با مدیرکل ذیربط مسئله یعنی مدیر کل دفتر توسعه مهندسی ساختمان جلسه داشتیم و این مسئول پذیرفت که ما اقدام خلافی را انجام نداده ایم و طبق روال سال های قبل و طبق قوانین و مقررات جاری عمل کرده ایم.

وی با بیان اینکه این موضوع به معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام شد، افزود: درنهایت معاون مسکن و ساختمان نسبت به این موضوع متقاعد شد و ما حدود یک هفته است که منتظر ابلاغ این امر هستیم.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور همچنین درخصوص میزان افزایش تعرفه مهندسی در سال جاری تصریح کرد: در سال ۹۹ تعرفه مهندسی بین ۳۱ تا ۳۳ درصد افزایش پیدا می کند.

خرم در عین حال در پاسخ به اینکه این افزایش قیمت چقدر مطابق با خواسته های جامعه مهندسی است، گفت: ما طی یکی دو سال اخیر توقف افزایش قیمت خدمات مهندسی را داشتیم و علیرغم افزایش قیمت ها در بخش های مختلف و افزایش هزینه تولید مسکن و ساختمان و افزایش قیمت خرید و فروش ساختمان، نرخ خدمات مهندسی افزایشی نداشت.

وی افزود: اگر رشد تعرفه خدمات مهندسی به شکل و روال عادی انجام می شد، اکنون باید این تعرفه ۱۰۰ درصد افزایش می یافت. یعنی اگر هر سال قانون اعمال می شد و افزایش سالانه نرخ خدمات صورت می پذیرفت، اکنون این رقم به بیش از ۱۰۰ درصد رسیده بود.

خرم در پایان ادامه داد: سال ۹۹ تنها سالی بود که تعرفه مهندسی قبل از شروع سال ابلاغ شد و به روال خود، با تصویب شورای مرکزی و ابلاغ رییس شورا انجام شد و درواقع این اقدام یک امتیاز بود که به موقع انجام گرفت.

انتهای پیام/

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا