شهر

شهرداری در ارایه مجوز به کلینیک سینا تهران قانونی عمل کرد

شهردار منطقه یک تهران درباره حادثه کلینیک سینا اظهار داشت که شهرداری در ارایه مجوز مسکونی به درمانی قانونی عمل کرده است.

«سید حمید موسوی» درباره بررسی ابعاد حادثه کلینیک سینا مهر شمیران گفت: شهرداری تهران جهت صدور پروانه تاسیس مراکز درمانی نقشی نداشته و متقاضی در فرآیند صدور پروانه تاسیس مراکز درمانی، نیازی به مراجعه به شهرداری ندارد.

وی با بیان اینکه در این خصوص هیچ استعلامی از شهرداری بعمل نمی آید، افزود: کاربری ملک مسکونی بوده و مالک از شهرداری پایان‌کار مسکونی دریافت کرده‌است.

موسوی با تاکید بر اینکه برای تبدیل ملک مسکونی به حرف وابسته پزشکی، وزارت بهداشت متولی است و می بایست ضمن بررسی تمام جوانب، تغییرات مورد نیاز را بررسی و انطباق آن را با مقررات ملی ساختمان کنترل و سپس پروانه تأسیس و بهره برداری را صادر کند، گفت: از طرفی دیگر، در تمدید پروانه‌های تأسیس  مراکز درمانی مذکور، باید انطباق فضا با نوع بهره برداری  مجدداً بررسی شود. 

وی تأکید کرد: وزارت بهداشت در زمان صدور پروانه می بایست تمام موضوعات و انطباق عملکرد با فضای موردنظر را بررسی و درصورت ایجاد هرگونه تغییرات، رعایت مباحث مقررات ملی ساختمان، توسط وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به صدور پروانه اقدام کند.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۳۴ بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به تصویب رسید که بر این اساس اطباء، وکلا و مهندسین ناظر مجازبودند در محل سکونت خود دفتر کار هم داشته باشند.

موسوی خاطرنشان کرد: به مرور زمان و با توسعه فضاهای درمانی و میل به ارائه خدمات بیشتر در فضای مسکونی و شاید عدم توسعه همگون مراکز اصلی بیمارستان‌ها، پزشکان تمایل پیدا کردند که در فضای مسکونی خدماتی همانند رادیولوژی، آزمایشگاه، طب هسته‌ای، داروخانه ارائه دهند.

کلینیک سینا

وی گفت: در سال ۱۳۶۶ براساس ماده واحده محل مطب پزشکان (مصوب مجلس شورای اسلامی)، حرف وابسته به پزشکی نیز مشمول بند ۲۴ از ماده ۵۵ شده  و  مجاز به استقرار در فضای مسکونی شدند که البته جزئیات موضوع مورد اختلاف نظر بودو آراء متعددی دراین خصوص صادر شد و در نهایت در سال ۱۳۹۵ رأی وحدت رویه هیات عمومی دیوان عدالت، مجازبودن فعالیت های مذکوردرواحدهای مسکونی را تایید کرده است. 

شهردار منطقه یک تهران تاکید کرد که شهرداری حق جلوگیری از فعالیت حرف زیرمجموعه پزشکی درواحدهای مسکونی را ندارد و در موضوع کلینیک سینا قانونی عمل کرده است.

حادثه آتش‌سوزی و انفجار کلینیک سینای اطهر در خیابان شریعتی تهران به کشته شدن ۱۹ نفر و مصدومیت ۱۴ نفر منجر شد.

این حادثه شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیرماه رخ داد و کانال سازمان نظام پزشکی نیز اعلام کرد که بیش از نیمی از جان‌باختگان متعلق به پزشکان و کادر اتاق عمل است.

مهار این آتش‌سوزی با استفاده از تجهیزات جدید آتش‌نشانی از جمله نردبان‌های بلند و در سایه تجربه و ایثار آتش‌نشانان، حدود ۲ ساعت به طول انجامید و با وجود دو مورد انفجار در دقایق اولیه، از سرایت آتش به سایر ساختمان‌های منطقه جلوگیری شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا