شهر

پل حافظ – طالقانی تهران برچیده نمی‌شود

پل حافظ-طالقانی پس از انجام بررسی‌های کارشناسانه، حائز اولویت اجرایی در شهر تشخیص داده نشد و با ملاحظات و رأی کمیته شبکه معابر شورای عالی ترافیک تهران برچیده نمی‌شود.

«صفا صبوری دیلمی» معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از توقف جمع آوری پل حافظ – طالقانی به دستور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد.

در همین راستا معاون مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران درباره توقف جمع آوری پل حافظ-طالقانی به شهر گفت: نخست برای جمع آوری این پل مطالعاتی در مقیاس کلان با هدف بررسی تأثیر جمع آوری آن در حوزه تحت نفوذ آن و شهر تهران انجام شد که بر اساس نتایج آن، با توجه به عدم کاهش قابل ملاحظه ظرفیت معابر و صرفاً تبدیل غیر همسطح به همسطح شدن معبر، شاخص‌های حمل و نقلی و ترافیکی در مقیاس کلان محدوده و شهر تغییر قابل ملاحظه منفی نداشت.

محبوبه ذاکری سهی افزود: به همین علت، ضمن تأیید مقدماتی این نتایج و کلیات طرح، قرار شد مطالعات ترافیکی در مقیاس محلی نیز صورت گیرد که اگر مشکلات ترافیکی و اجرایی در صورت جمع آوری پل یا در حین جمع آوری وجود دارد، لحاظ شده و بر اساس آن تصمیم نهایی اتخاذ شود.

وی با بیان این که براساس انجام ارزیابی چندمعیاره دیگری از نظر منظر شهری و شاخص‌ های اجتماعی، امکان اغماض نسبت به مقدار ناچیز تغییر شاخص ترافیکی در مقیاس کلان وجود داشت، تأکید کرد: البته تنها در صورتیکه در مقیاس محلی و ملاحظات اجرایی نیز مشکلات اساسی وجود نداشت و تأکید معاونت حمل و نقل برای اتخاذ تصمیم نهایی، بر تکمیل و انجام مطالعات در مقیاس خرد، مشاهده تأثیر حذف پل در محلات مجاور پل و اقدامات ترافیکی مورد نیاز در سطح منطقه بود.

معاون مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: مطالعات ترافیکی برای بررسی اینکه پس از جمع آوری پل چه اتفاقاتی در محلات بلافصل خواهد افتاد، بازگشایی و انسداد ضروری معابر برای حفظ عملکرد ترافیکی مناسب تا چه میزان خواهد بود، تغییر جهت‌های لازم تا چه حد امکان پذیر و تأثیرگذار خواهد بود، چراغ‌های راهنمایی چه تغییراتی خواهد داشت و نتایج پس از بررسی‌های کارشناسی مجدد، در کمیته شبکه معابر شورای عالی ترافیک تهران مطرح شد.

وی با اشاره به حجم قابل ملاحظه تغییرات ضروری در شبکه معابر مجاور پل و نیز ضرورت انسداد مسیر پل حافظ-طالقانی برای جمع آوری به مدت بیش از یک ماه، گفت: با جمع بندی همه نظرات کارشناسی ترافیکی و نیز نقطه نظرهای سازمان آتش نشانی و خودروهای امدادی مبنی بر تطویل زمان امدادرسانی در بازه زمانی مورد نیاز برای جمع آوری پل و بعد از آن به علت تغییرات ضروری شبکه، با جمیع ملاحظات، جمع آوری پل حافظ-طالقانی حائز اولویت اجرایی در شهر تهران تشخیص داده نشد و این کمیته تخصصی شورای عالی ترافیک تهران به توقف آن رأی داد.

گفتنی است که بنابر اعلام معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران قرار بود که عملیات جمع آوری پل حافظ-طالقانی از اوایل تیرماه آغاز و نهایتا تا نیمه شهریورماه سال جاری به سرانجام برسد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا