حمل و نقل

مدیرعامل شرکت راه‌آهن خبر داد:

گزینه‌های حمایت از ناوگان ریلی روی میز راه‌آهن

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از پیگیری مستقیم وزیر راه برای اختصاص ارز کالاهای اساسی به حمل‌ونقل ریلی خبر داد و گفت: پیگیری تخصیص ارز کالاهای اساسی برای تامین قطعات و نگهداری حمل‌ونقل ریلی به طور مستقیم از سوی وزیر راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن در دست اقدام است.

گزینه‌های حمایت از ناوگان ریلی روی میز راه‌آهن

سعید محمدزاده در حاشیه یازدهمین کنفرانس بین‌المللی بار سازمان
همکاری راه‌آهن‌ها
( OSJD) در جمع
خبرنگاران اظهار داشت: در طول چند سال گذشته شاهد اتفاقات ارزشمندی در کشور بوده‌ایم
و موفق شدیم رشد بسیار خوبی در حوزه حمل‌ونقل ریلی داشته باشیم
.

وی
افزود: طی ۴ سال قبل از ۹۲ به‌طور متوسط حدود ۱.۵ میلیارد تن کیلومتر حمل ریلی رقم
خورد اما مشاهده آمار ۹۲ تا ۹۶ نشان‌دهنده افزایش عملکرد ۸ میلیارد تن
کیلومتر است
.

صرفه جویی ۲۵۰ میلیون دلاری در سوخت در سال گذشته

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در سال گذشته راه‌آهن توانست
با تغییر رفتار حدود بیش از ۲۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی سوخت را رقم زند و در
صورت تحقق برنامه ششم و دستیابی به سهم ۳۰ درصدی حمل بار، می‌توان در پایان برنامه
گزارش صرفه‌جویی نزدیک به ۱ میلیارد دلاری در حوزه حمل‌ونقل ریلی را ارائه کرد
.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در ادامه گفت: مجموع سرمایه‌گذاری مستقیم داخلی
در ایران طی ۴ سال گذشته ۱ تا ۱.۵ میلیارد دلار در هرسال بود و طی ۴ سال آینده
مجموع سرمایه‌گذاری در بخش ریلی بیش از ۵ میلیارد دلار خواهد بود
.

برنامه‌ای برای افزایش نرخ بلیت قطار نداریم

محمدزاده با اشاره به قیمت بلیت بخش مسافری تصریح کرد: هیچ برنامه‌ای
برای افزایش نرخ بلیت نداریم و تمام ابعاد آن از سوی شرکت راه‌آهن در دست
پیگیری است که البته در مقابل چند بسته حمایتی برای بخش مسافری در نظر گرفته شده
است.

وی افزود: همچنین شرکت راه‌آهن واگنی خریداری نمی کند و تمام برنامه
دولت برای حمایت از توسعه حمل‌ونقل ریلی از طریق بخش خصوصی و استفاده از
ظرفیت تبصره ۱۸ قانون سال ۹۷ برای ساخت واگن در داخل کشور است.

گزینه‌های مختلف حمایت از ناوگان ریلی روی میز راه‌آهن

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: بحث تامین ارز بخش‌های خدماتی و تامین
قطعات ناوگان ریلی همانند کالاهای اساسی به صورت مستقیم از سوی وزیر راه و شهرسازی
و هم از طریق شرکت راه‌آهن بر اساس مصوبه شورایعالی هماهنگی ترابری در دست پیگیری
قرار دارد و در صورتی که مورد تصویب قرار نگیرد روشی در حال بررسی است
تا از رسیدن آسیب به حوزه نگهداری جلوگیری شود.

محمدزاده یادآور شد: این بسته حمایتی به ستاد اقتصاد مقاومتی ارسال
شده و در صورت تصویب اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در ادامه به میزان قابل بهره‌برداری از خطوط
ریلی مرزی اشاره کرد و گفت: مجموع ظرفیت بار وارداتی و صادراتی از مرزهای
ریلی کشور در زاهدان، خواف، سرخ، لطف اباد، اینچه برون و امین اباد و جلفا و رازی،
مرزهای بندری، بیش از ۷۰ میلیون تن در سال بوده و تمام دغدغه ما استفاده از ظرفیت
است.

بهره‌برداری از راه‌آهن قزوین-رشت در آینده نزدیک

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اتصال راه‌آهن قزوین-رشت به
انزلی جزو پروژه‌های اولویت داری است که در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از آن
خواهیم بود.

محمدزاده با اشاره به اتصال ریل ایران و آذربایجان گفت: خطوط دو
کشور از طریق آستارا-آستارا برقرار است اما امتداد آن بین رشت تا آستارا با منابع
کشورهای همسایه و سرمایه‌گذاری مشترک در حال پیگیری است و امسال شاهد کلنگ زنی این
پروژه خواهیم بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا