حمل و نقل

بازتاب گسترده بازدید معاون اول رییس جمهوری از پروژه آزادراه تهران- شمال

بزگ‌ترین پروژه جاده‌ای کشور روی ریل امید/ ایرانیزه شدن مهندسی در آزادراه تهران- شمال

«پروژه آزاد راه تهران- شمال یکی از افتخارات مهندسی ایران است و مردم ایران باید توانمندی مهندسی کشور را باور کنند». این سخنان معاون اول رییس‌جمهوری، هنگام بازدید از این پروژه عظیم و افتتاح آغاز به کار قطعه ۲ آن بود.

بازدید معاون اول رییس جمهوری از پروژه آزادراه تهران- شمال و وعده افتتاح
آن تا پایان سال ۹۶، در میان روزنامه های امروز ۲۸ خردادماه بازتاب گسترده ای داشت
.

آزادراه تهران- شمال روی ریل امید

«اسحاق
جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری، دیروز ۲۷ خردادماه، در بازدید از پروژه آزادراه
تهران- شمال، ضمن وعده افتتاح قطعه یک این آزادراه به طول ۳۲

کیلومتر تا پایان سال ۹۶، از آغاز به کار قطعه ۲ آن خبر داد و بر ایرانیزه
بودن مهندسی این پروژه ابراز خرسندی کرد؛ موضوعی که بن مایه خبری روزنامه های
امروز بود
.

در همین راستا، روزنامه «ابتکار» زیر عنوان « تلاش دولت برای اتمام اتوبان
قرن» به سراغ آزادراه تهران- شمال وبازدید جهانگیری از آن رفت و نوشت: آزادراه
تهران- شمال پیر ترین پروژه عمرانی کشور این روزها در مسیر افتتاح در فاز نخست
قرار دارد. پروژه ای که به گفته علی اکبر ناطق نوری تعویق‌اش تبدیل به جُک و لطیفه
شد، با تغییر چندین پیمانکار خارجی و داخلی و البته با توقف های پی در پی اما طی
سه سال گذشته به کار مداوم خود ادامه داد تا جهانگیری روز گذشته در بازدید از این
آزادراه، آن را شاهکار مهندسی ایرانی بداند. هرچند پیش از شروع سال وزیر راه و
شهرسازی قول افتتاح فاز نخست این پروژه تا بهار ۹۶ را داده بود اما باز هم انتظار
۱۹ ساله تعویق سه ماهه ای داشت تا جهانگیری فصل تابستان را به عنوان زمان افتتاح
قطعه نخست این آزادراه اعلام کند
.
به گزارش ابتکار، معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه پروژه آزادراه تهران-شمال
طی دوسال اخیر پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته ،اظهارداشت
: «قطعه یک
به طول ۳۲ کیلومتر این آزادراه با پیشرفت فیزیکی مطلوبی روبرو بوده و امیدواریم در
سال ۹۶ از این قطعه بهره برداری شود
»

روزنامه «اطلاعات» هم از «آغازساخت قطعه ۲ آزادراه تهران ـ شمال با
حضور دکتر جهانگیری» خبر داد. به گزارش این روزنامه، جهانگیری پس از بازدید از قطعه
یک آزاد راه تهران- شمال و آغاز عملیات اجرایی ساخت قطعه دوم این آزادراه در جمع
خبرنگاران افزود: آزادراه تهران- شمال یک راه معمولی نیست، بلکه وجود سازه های
بزرگ آن را از پیچیدگی های فنی زیادی برخوردار کرده است
.
روزنامه «جمهوری اسلامی» هم در بازتاب آغاز به کار قطعه ۲ این آزادراه
نوشت: قطعه دوم این آزادراه حدفاصل دو آب شهرستانک – پل زنگوله به طول تقریبی ۲۲
کیلومتر است، تونل‌های بلند البرز هر یک به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر در این منطقه
قرار دارد و با اجرای این قطعه طول مسیر جاده فعلی کرج
چالوس
حدود پنج کیلومتر کوتاهتر می‌شود
.

به گزارش این روزنامه، با برگزاری مناقصه عمومی، اینک چهار پیمانکار ایرانی
ساخت این منطقه از آزاد راه را بر عهده دارند و روز گذشته با حضور اسحاق جهانگیری
این چهار شرکت به طور رسمی کار خود را در این قطعه آغاز کردند
.

روزنامه «جوان» در بازتاب این خبر، از « هر وجب آزاد راه تهران-شمال حداقل
۳۸ میلیون تومان!» خبر داد و نوشت: افتتاح قطعه یک پروژه آزاد‌راه تهران – شمال
طبق معمول و مانند افتتاح پروژه قطعه ۴ به تعویق افتاد تا بار دیگر نه تنها
دولتمردان بلکه مردم شاهد افزایش قیمت تمام‌شده این پروژه عمرانی شوند. هزینه‌هایی
که لابد مردم باید از محل عوارض بیشتر بپردازند
. البته
سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان مجری اصلی این پروژه درباره تأخیرهای چند ساله و
در آخرین بازدید در جمع خبرنگاران عذر‌خواهی کرده است. اما آیا عذر‌خواهی یک مسئول
می‌تواند جبران هزینه‌های تلف شده ناشی از تأخیر اتمام پروژه را برای مردم بکند؟

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا