حمل و نقل

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

شکست رکوردهای مهندسی در عملیات اجرایی آزادراه تهران- شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: صبح امروز با حضور معاون اول رییس جمهور عملیات اجرایی منطقه دو آزادراه تهران- شمال با حضور چهار پیمانکار ایرانی به طور رسمی آغاز شد.

شکست رکوردهای مهندسی در عملیات اجرایی آزادراه تهران- شمال

خیراله خادمی صبح امروز به همراه معاون اول رییس جمهور، وزیر راه و
شهرسازی از آزادراه تهران- شمال بازدید کرد و در این خصوص اظهار داشت: پیشرفت
فیزیکی منطقه یک آزادراه در دو سال گذشته از ۳۰ درصد به ۸۵ درصد رسیده است و به منظور
اتمام عملیات اجرایی آن به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است
.
وی افزود:‌ عملیات اجرایی در ۱۴۵ جبهه کاری و با حضور بیش از ۳ هزار و
۵۰۰ نفر نیروی انسانی در حال اجرا است و تمام تلاش ما این است که منطقه یک این آزادراه
هرچه سریع‌تر به اتمام برسد
.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزادراه
تهران
شمال گفت: ماهانه صد میلیارد تومان توسط
پیمانکاران این پروژه صورت وضعیت می‌شود و برخی از رکوردهای مهندسی در عملیات ساخت
این پروژه شکسته شده است به طوری که آمار لاینینگ در روز ۶۰ متر است
.
خادمی از آغاز رسمی عملیات اجرایی منطقه دو این آزادراه خبرد اد و
افزود
:‌ ین قطعه به دو بخش تقسیم می‌شود در بخش اول
ساخت تونل البرز به طول ۶۴۰۰ متر را داریم. البته عملیات ساخت بخش شرقی تونل البرز
را شروع کرده‌ایم و در یک سال آینده هزار متر از بخش شرقی این تونل به اتمام می‌رسد
.
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به پیشرفت ۴۷ درصدی تونل بزرگ
البرز در این قطعه خاطرنشان کرد: این تونل به عنوان بزرگترین تونل خاورمینه به طول
۶ هزار و ۴۰۰ متر در این منطقه قرار دارد و به لیل شرایط ویژه در این محل برای
احداث آن ۱۰ برابر بیشتر از حد متوسط عملیات لاینینگ انجام می‌شود
.
خادمی همچنین از حضور پیمانکاران ایرانی در این قطعه خبر داد و افزود:‌
در حال حاضر چهار پیمانکار ایرانی ساخت این منطقه را بر عهده دارند و به منظور اتمام
این قطعه نیز به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۸۰۰ میلیارد تومان
قرارداد با پیمانکار منعقد شده است
.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه افزود: مابقی بودجه برای ساخت بخش‌های
شرقی و غربی تونل البرز است
.
وی تاکید کرد: همزمان با منطقه دو کار در منطقه سه نیز آغاز خواهد شد،
اما عملیات در این منطقه بسیار سخت و پیچیده است که در خصوص مسائل فنی و تامین
منابع مالی با چند شرکت خارجی در حال مذاکره هستیم
.
گفتنی است: برای آماده
سازی این آزادراه ۱۲۳ کیلومتری در مجموع باید ۱۴۵ تونل در باند رفت و برگشت این
مسیر بین استان تهران و مازندران به طول تقریبی ۸۸ کیلومتر ساخته شود و تعداد پل‌های
بزرگ این مسیر در باند رفت و برگشت نیز ۹۷ پل به طول حدود ۱۳ کیلومتر است و با شیب
۶ درصدی جاده، تردد در این محور بیش از ۳۵

درصد کاهش مصرف سوخت خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا