حمل و نقل

پیشرفت فیزیکی خط آهن میانه – اردبیل به بیش از ۴۵ درصد رسید

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه آهن میانه – اردبیل را بیش از ۶۸درصد اعلام کرد و گفت: پیشرفت ساختمان ایستگاه‌های این مسیر ریلی ۳۲ درصد و در مجموع پیشرفت فیزیکی کل این خط آهن به ۴۵.۵ درصد رسیده است.

خیرالله خادمی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی
از راه آهن میانه -اردبیل افزود: رئیس و اعضای کمیسیون عمران با سفر به استان
اردبیل از روند اجرای این خط ریلی بازدید و در رابطه با نحوه تامین مالی این پروژه
تصمیم های مهمی اتخاذ شد
.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اهمیت پروژه راه آهن میانهاردبیل اظهار داشت: از طریق این خط ریلی و اتصال استان اردبیل به شبکه
ریلی کشور، مراودات اقتصادی بین این استان و آذربایجان شرقی تقویت خواهد شد و با
وجود کارخانه ذوب‌آهن در استان اردبیل می توان از طریق حمل و نقل ریلی مواد اولیه
و مورد نیاز از بنادر جنوبی کشور و استان های کرمان، خوزستان و اصفهان را به استان
اردبیل منتقل کرد
.

خادمی یادآورشد: راه آهن میانه اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر در دو بخش میانه-
فیروزآباد به طول ۷۹ کیلومتر و فیروزآباد- اردبیل به طول ۹۶ کیلومتر در دست اجرا
است و به دلیل کوهستانی بودن منطقه دراین مسیر بالغ بر ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳
هزار و ۸۱۰ متر، ۳۱ دستگاه پل دره ای بزرگ به طول ۴ هزار و ۲۳ متر، ۳ کیلومتر پل
آبرو و ۴ کیلومتر گالری در این محور طراحی شده که احداث آنها به عملیات سخت و
پیچیده مهندسی نیاز دارد
.

خادمی سرعت طراحی شده این خط ریلی را برای قطارهای مسافری ۱۶۰ کیلومتر
در ساعت و قطارهای باری ۱۲۰ کیلومتر در ساعت عنوان و افزود: ترافیک مسافری این راه
آهن در سال یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و ترافیک باری آن سالیانه ۴ میلیون تن پیش
بینی شده است
.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا