شرکت ها

مدیرعامل شرکت سازه فلزی تحکیم سازان در گفت و گو با «صما»:

نظارت بر سازه های فلزی راحت‌تر و دقیق‌تر از سازه‌های بتنی است

مدیرعامل شرکت سازه فلزی تحکیم سازان در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان در گفت و گو با «صما» با اشاره به فعالیت ۱۵ ساله این شرکت در تولید انواع سازه‌های فلزی، گفت: سازندگان باید به جای ساخت وساز سنتی‌ و سازه‌های بتنی‌ از محصولات کارخانه‌های استاندارد و از سازه‌های فلزی مورد قبول استفاده کنند.

مهدی حریری با اشاره به وجود ایزوی ۳۸۳۴ که درباره جوش و مراحل ساخت سازه‌ فلزی است، افزود: اگر مسئولان بتوانند چنین نظامی را به طور کامل در بخش سازه‌های فلزی پیاده‌سازی کنند و نظارت کافی به کیفیت‌ محصول نهایی داشته باشند، می توان انتظار داشت ساخت وساز کشور همانند کشور های توسعه یافته ارتقا پیدا میکند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سازه های فلزی به دو روش جوشی و پیچ مهره ای در بازار اجرا میشود. گفت: استفاده از روش جوشی یا پیچ و مهره‌ای درسازه فلزی بسته به‌نوع و مکان ساخت آن متفاوت است.

وی در این خصوص توضیح داد: در مکانی که رطوبت زیادی وجودداردو امکان جوشکاری در آن کم است‌ بهتر است که از سازه پیچ و مهره‌ای استفاده شود. به هر حال نمی‌توان گفت که کدام یکی از این دو روش ذکر شده بر دیگری برتری دارد اما ازآنجایی که هر دوی آنها قابل کنترل و نظارت است مطلوب تر و استانداردتر از سازه های بتنی است.

حریری با بیان اینکه در حال حاضر به طور عرف در کشور ساختمان‌های ۴‌تا ۶ طبقه به صورت سازه بتنی ساخته می‌شود. تصریح کرد:‌ باید بازنگری کلی‌ روی این مسئله اعمال شود زیرا ‌نظارت بر تمامی مراحل ساخت سازه بتنی بسیار دشوار است؛ اما در سازه فلزی می‌توان تنها با کمک یک بازرس جوش همه مراحل را به راحتی کنترل کرد.

وی اظهار داشت: روی آوردن به سمت ساختمان‌های‌سازه‌های فلزی نیاز به فرهنگ سازی دارد در آن صورت علاوه براینکه وضعیت ساخت وسازهای کشور ارتقا پیدا می کند متراژ ساختمان ها نیز به جهت‌حذف فضای‌ پرت افزایش می‌یابد.

حریری ادامه داد: با یک محاسبه مشخص می‌شود که مصرف کننده‌ای که متری ۳۰ میلیون تومان برای ۷ دهم متر مربع یک ستون می‌دهد انگار ۲۰ میلیون تومان پول داده است بنابراین با یک حساب سر انگشتی می توان دریافت سازه فلزی علاوه بر مزایای فنی می تواند برای مصرف کننده به خصوص در شهرهایی که قیمت ملک بالاتر است به صرفه‌تر‌ باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا